Los bericht bekijken
Oud 21 maart 2008, 09:03   #518
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Rijke mensen doen meer beroep op de cultuurevenemten die worden gesubsidiëerd (theater, opera, kunst, ...).
Misschien moeten de rijken het dan maar zelf bekostigen?
Je kunt een arme drommel nog altijd een cultuurcheque geven als hij eens naar de opera wil. Dat zal niet veel kosten, immers, ze maken er toch amper gebruik van.
Let op, ik sta niet te springen voor het afschaffen van kunstsubsidies, maar als d�*t je bekommernis is, lijken me er betere oplossingen waarbij mensen, die nooit gebruik maken van die diensten, er ook niet voor moeten betalen.

Citaat:
Ze doen meer beroep op onze ontzettend kostelijke gezondheidszorg. Ze leven langer waardoor ze langer een pensioen zullen uitbetaald worden wat in hun geval torenhoog is, en waardoor ze ook meer gebruik maken van de diensten van de gezondheidszorg.
Ik heb daar toch wel mijn twijfels over hoor. De mensen die het meest beroep doen op de gezondheidszorg zijn zieke mensen. Die zijn meestal geen topmanager.
De pensioenen hebben een plafond, boven dat plafond maakt het niet uit hoeveel je verdiend hebt.
En ik denk dat we bejaarde topmanagers niet zo vaak zien in overheidsrusthuizen en gesubsidieerde tehuizen.
Dus, om de twijfel weg te nemen: heb je daar cijfers van, of is het buikgevoel?

Citaat:
Hun ecologische voetafdruk is véél groter dan die van armen. Vliegtuigreisje en helicoptervluchtje naar daar, enkele grote villa's met zwembaden, een jacuzzi hier en daar. Een dure auto die zo veel mag verbruiken als hij wil. Op geld komt het immers toch niet aan ... Dan hebben we het nog niet over de milieukosten die de bedrijven die ze oprichten en hun werknemers met zich meebrengen ....... En wie betaalt uiteindelijk de milieukosten? Juist ja ... de overheid ... (die ze uit pure miserie weer opnieuw moet doorrekenen aan u en ik.)
't is niet omdat je veel geld hebt dat je dat automatisch investeert in milieuvervuilende activiteiten. Als dat je bekommernis is, lijkt het me beter om die milieuvervuilende activiteiten extra te belasten, en niet het inkomen op zich. Met dat inkomen kan immers evengoed een initiatief bekostigd worden dat dingen doet waar de overheid in faalt, bijv. voldoende werk voorzien voor
mensen met een handicap of voldoende zorg voorzien voor mensen die dit nodig hebben.