Los bericht bekijken
Oud 23 maart 2008, 21:18   #112
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Ik stond vroeger in het onderwijs en als er gestaakt werd, dan moesten niet-stakers instaan voor de opvang van de aanwezige leerlingen.

Ik weet dat er veel ambtenaren zijn die zgz NIET meestaken, maar niet gaan werken omdat ze zgz verhinderd worden om te werken!!!

Die hypocrisie moet gestopt worden: wie Niet meestaakt, die kan de dienst verzekeren!!

Ik weet uit zeer goede bron dat dit ook bij de NMBS het geval is: daarom bezetten de fervente stakers cruciale posten en verhinderen effectief de anderen om te werken.

Akkoord dat er stakingsRECHT is, maar dan moeten ze ook de mensen die niet willen staken laten werken en daar zit het kalf gebonden!!

Om te kunnen zeggen dat de staking geslaagd is, beletten de vakbonden andere mensen om te werken!!!

OK stakingsRECHT, maar er bestaat ook zoiets als RECHT om te WERKEN!!!
Als men ziet wie de stakingspiketten bevolkt, dan weet men al veel:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov

Ik weet zelf niet op basis van welke concrete strijdbewegingen ze zich in die tekst baseren. Maar als ik zelf afga op wat ik de laatste dagen concreet zag op de ambtenaren stakingen, kan ik dat bevestigen.
Terwijl we telkens met 5-10 LSP'ers heel de dag aan de piketten aanwezig waren, aan de sluizen; heb ik slechts één PVDA'er gezien in Gent die 5 minuten "blijf-van-mijn-patatten-blaadjes" is komen uitdelen. Op de betoging in Brussel waren er helemaal geen leden van de PVDA.

Of het zou natuurlijk moeten zijn dat ze niet meer actief tussen komen met materiaal van de PVDA natuurlijk...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden