Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
In ieder geval een prettig (én vooral gezegend) paasfeest!
Edoch, ik heb mijn ernstig twijfels over het opstaan uit de dode van Jezus. Immers, tot nu toe herrees niemand uit de dood. Ik vrees echter voor u dat wij evenmin uit de dode zullen herrijzen. En dit om een eenvoudige reden. En om alle misverstanden uit te sluiten (anders krijgen we alweer een litanie van verwijten): het is in geen geval de bedoeling u te kwetsen.
Waarom zou God de mens scheppen, hem dan laten zondigen of niet (vrije wil volgens uw leer), hem te laten sterven om hem weer vervolgens te doen opstaan uit de dode en hem dan weer te verdoemen of niet. Dit is (in mijn optiek wel te verstaan) op zijn minst twijfelachtig, om niet te zeggen onbegrijpelijk, en misschien effenaf ridicuul.
Dit gezegd zijnde, ik kan me grondig vergissen natuurlijk.
|
Beste system, tuurlijk weet ik wel dat het niet uw bedoeling is te kwetsen en ik voel me door u niet gekwetst.
Wat ik in uw reactie waardeer is uw eerlijkheid en openheid. En door zoiets wordt niemand gekwetst. Door zoiets is een open antwoord mogelijk.

Op uw "waarom" vraag is een antwoord. Die zelfde vraag is reeds meerder keren gesteld door de mensheid.
Doch geef me ffkes de tijd die studie over deze vraag te zoeken, zelf te bestuderen en het antwoord te geven. Ik kom er zekers op terug.