Citaat:
Laten we een voorbeeld nemen aan hoe men in islamitische landen met andere godsdiensten omgaat en stoppen met de Islam onzichtbaar te willen maken.
|
dat is dan omdat ginds de islam niet goed begrepen wordt natuurlijk.
Heeft die mevrouw er gisteren op Terzake ook een probleem van gemaakt dat die Iraanse kunstenares nu ook in Nederland moet onderduiken omdat ze de verkeerde fotookes had gemaakt?
Nochtans werd haar tentoonstelling netjes op islamitische wijze VERBOTEN... niet genoeg precies, waarschijnlijk hadden ze haar nog eerst even moeten stenigen of zo.
Het verhaal van Soorah Hera in de Volkskrant van 22 maart 2008 is een Groot Teken Des Tijds. Ze zit ondergedoken, bedreigd door moslim-fanaten. Een citaat uit haar stuk dat als kop heeft “Ik vrees voor mijn leven”:
“Ik was bang. Wilde de overheid mij helpen? Nee. Toen ik voor de zoveelste keer het stadhuis van Amsterdam belde, zei mevrouw Sarucco, hoofd Openbare Orde en Veiligheidsbeleid van de gemeente Amsterdam: ‘Mevrouw, gaat u maar naar de daklozenopvang.’ Dat heb ik niet gedaan, maar haar opmerking was een harde klap. De vrijheid van meningsuiting kon blijkbaar het dak op. In het stadhuis van Amsterdam dwaalde reeds de geest van de islam. De arm van Allah stak uit de mouw van Job Cohen!”
Sinds de rel rond haar uit het Haagse gemeentemuseum geweerde fotoserie van homo’s met Mohammed-maskers, wordt Sooreh Hera bedreigd en moet ze zich stil houden. Ze klaagt haar nood in een open brief aan een imam.
Geachte, lieve imam,
Deze brief komt uit het hart van een vrouw die monddood is gemaakt, bedreigd, bedrogen en verraden door haar eigen stad, Amsterdam. Ik hoop dat u tijd zult nemen om mijn woorden te lezen en ben er zeker van dat in uw ruime, liefdevolle hart een plaats is voor een afvallige; een zondevolle, door Satan in de duisternis geworpen vrouw.
Lieve imam, ik ben geboren in Iran, of eigenlijk het oude Perzië, het land dat jullie jihadleger heeft veroverd. Ik was een klein kind toen imam Khomeini, net als u een charmante imam, naar ons land terugkeerde om de islam te brengen. Miljoenen mensen stonden op straat met bloemen om hem welkom te heten. Het was de macht van Allah, zei iedereen.
Later verscheen het gezicht van de Ayatollah op de maan, dat was een wonder, en u weet toch als geen ander wat wonderen zijn?
De mensen stonden op de daken te bidden, maar toen ik tegen mijn moeder zei dat ik geen gezicht in de maan zag, trok ze mij langs de trappen naar beneden zodat de buren ons niet bij de Hezbollah zouden verraden als tegenstanders van de islamitische revolutie.
Het was maar een begin. Duizenden mensen stierven voor de vrijheid van Perzië, om het land tegen de islamitische fascisten te beschermen. Maar u weet het: als ergens Ayatollahs of imams aan de macht komen, zijn ze niet bereid om zo maar afstand te nemen van de verworven macht.Toen de illegale publicatie van mijn eerste roman was uitgelekt, waren uw goede moslimbroeders in Perzië daar niet blij mee. Ik vond het literatuur, zij vonden het een onfatsoenlijk, oneerbaar en schandalig boek. Ik had het over de jaloezie van Allah op Adam toen Adam zijn hoofd tussen de borsten van Eva verborg om Allah te vergeten.
Dat was allemaal te veel en dus moest ik op de vlucht.
In het land van Allah was geen plaats meer voor mij, dus kwam ik in Nederland. Ik leerde de taal van deze ongelovigen (astaghfirullah – moge Allah onze zonden vergeven).
En, nog erger, ik ging heel eigenwijs kunst studeren, om met mijn fotografie weer mijn Mefisto te verheerlijken. Dat was ook een grote fout van mij. Ik zou beter naar een Koranschool kunnen gaan. Dat zou waarschijnlijk ondersteund zijn door overheidsubsidie en bovendien had ik dan niet zo met mijn leven gespeeld.
Ik ging hard werken, keihard werken om mijn visie en mijn onderbewuste in een visuele vorm te gieten, ik ging daar mijn gebrek aan vrijheid van meningsuiting proberen te ontlopen. Ik ging op zoek, terwijl een vrouw toch thuis hoort te zijn zoals onze profeet Mohammed (sallallahu alaihe wa sallam – vrede zij met Hem) zegt.
Ik bekritiseerde de islam, ik ging moskeeën, kerken en synagogen binnen om imams, dominees en rabbijnen te fotograferen en aan het woord te laten. Ook fotografeerde ik moslimmeisjes die normaal een hoofddoek dragen, zonder hoofddoek (astaghfirullah – moge Allah onze zonden vergeven).
Ik maakte een documentairefilm met als vraag: wie bouwt de moskeeën in Nederland? Hierin liet ik zien dat degenen die de moskeeën in Nederland bouwen christenen, joden, atheïsten, kortom ongelovige honden zijn, die hard moeten werken voor Allah en de grote oliesjeiks met veel geld uit Saoedi-Arabië.
Ik bezocht de Al Tawheed moskee, een van de salafistische moskeeën.
Daar moest ik uren voor de deur wachten om de imam te spreken, en ik zag hoe de moslimmannen die aan het bidden waren door mij werden afgeleid (as- taghfirullah – moge Allah onze zonden vergeven), alsof ik naakt daar stond, een naakte zonde, of zoals Mohammed (sallallahu alaihe wa sallam – vrede zij met Hem) heeft gezegd: als een toegang tot de hel.
Het onderwerp seksualiteit en geloof bleef in mijn gedachten.
Religieuze machthebbers willen via controle over de seksualiteit de totale controle over de mens verkrijgen.
Onze profeet Mohammed (sallallahu alaihe wa sallam – vrede zij met Hem) had veel vrouwen en de jongste van hen, Aisha, was zes jaar toen ze met hem trouwde. Ik mag Hem natuurlijk geen pedofiel noemen, anders worden de linkse intellectuelen weer boos!
lees vooral het VOLLEDIGE artikel
HIER
Het eindigt als volgt:
Geachte Imam, van de kant van de Nederlandse regering komt weinig bescherming voor kunstenaars die zich vrij willen uiten. De vrijheid van meningsuiting is een grote illusie. Blijkbaar bent u een van de werkelijk machtige mannen in dit land en kunt u mij beschermen, waar de Nederlandse overheid dat niet kan. Ik vrees voor mijn leven en ik had mij bijna tot u gewend om u te vragen mij alstublieft tot uw vijfde of zesde vrouw te nemen. Dan zou u mijn leven kunnen beschermen.
Mijn vrijheid kan blijkbaar niet worden beschermd.
*)Sooreh Hera is fotografe.