Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki
Dit is een beetje te gemakkelijk Floppy. Wat Circe allemaal uitkraamt lees ik trouwens al geruime tijd niet meer, maar als ik de quote in jouw bijdrage lees dan vertelt ze zoals gewoonlijk weer onzin. Het is immers geen kwestie van "Koran vs. wetboek" omdat die twee teksten niet op dezelfde voet staan. Even onzinnig zou het zijn om de Joodse wetten uit de Thora met het burgerlijk wetboek te gaan vergelijken.
Nog een keer: jouw bezorgdheid was dat de islam een impact zou hebben op de democratisch verworven vrijheden in ons land. Je moet daar een strikt onderscheid maken tussen privé-aangelegenheden (zoals het spaarvarken van Fortis of de hoofddoek) en publiek recht. Ik zie nergens een voorbeeld in ons land waar de islam een impact heeft op de wetgeving. En ik wil van jou graag een tegenargument horen of een voorbeeld van waar dat wel zo is, en niet van Circe.
|
Doki:
De koran stelt dat de mannen VOOGDEN zijn over hun vrouw.
Dit is volgens jou géén overtreding van het gelijkheidsbeginsel van de Belgische Wet?
De koran stelt dat mannen vier vrouwen tegelijk kunnen huwen. Dit is volgens jou géén overtreding van de wet op polygamie?
(dit komt letterlijk van Circe). Als u uw ogen sluit voor wat Circe 'uitkraamt' hoeft u mijn schrijfsels ook niet te lezen. Ik kan mij nu eenmaal god vinden in wat Circe schrijft. Volgens mij kunt u Circe geen extremisme verwijten, maar hoogstens dat ze zich vastbijt in een topic en niet meer loslaat en de tegenstander met valabele argumenten om de oren slaat. Voor mij is dat geen verwijt. Voor haar tegenstanders die zich verbaal niet kunnen weren, is het dat misschien wel, maar ik denk dat u het dan eerder over machteloosheid moet hebben.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki
Ook hier kies je nu voor de gemakkelijke uitweg, sorry. Ik wil van jou en niet van Circe horen wat jouw oplossing dan zou zijn voor de zogeheten 'incompatibiliteit' van de islam en de westerse samenleving. Als die incompatibiliteit een feit is (wat ik ten zeerste betwist), dan heeft het helemaal geen zin om progressieve moslims te steunen zoals je zegt, want hun geloof is dan toch hoe dan ook incompatibel. Ik zie in dat geval buiten extreme 'oplossingen' als gedwongen deportatie of godsdienstverbod niet veel opties. Je moet je redenering tot het eind durven volgen. Als groep A door hun religie 'incompatibel' is met groep B want concludeer je daar dan uit? Weg met groep A, of weg met het geloof van groep A.
|
Die incompabiliteit komt oa ook van Patrick Dewael en Guy Verhofstadt. Toch geen mensen die je kunt verdenken van demagogie?