Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul
Diesel/Benzine belasten, is een belasting op het monopolie van de arabieren.
|
Onzin die je probeert te verkopen, het enige dat belast is ons energie verbruik, want onze energie komt niet alleen uit de Arabische wereld, maar van overal.
Citaat:
Die belasting heeft 3 gevolgend
1° het verbruik daalt, en de consument gedraagt zich zuiniger.
Waar auto's in Amerika nog altijd 10 liter verbruiken, is de norm in europa 5liter geworden...
|
Waardoor de staatsinkomsten dalen en de politci hun luxe leventje zien verdwijnen en dus opnieuw die taksen verhogen.
Citaat:
2° de winst van de arabier wordt kleiner, want de arabier krijgt wat wij kunnen (willen) geven voor de petroleum - het stuk dat de staat afroomt. Dus als de diesel 50% in de staatskas zit, dan is de arabier 50% minder rijk dankzij deze taks.
|
Die taksen hebben zelfs geen invloed op de arabier zijn inkomen, want de aardolie is goedkoper voor de bedrijven die in Euro's werken
Daarbij verkopen de arabieren slechts een klein deeltje in europa
De rest verkopen ze buiten Europa.
Citaat:
3° Ecologisch is de Eurozone de meest zuinige zone, en precies niet de hoofdmotor van de opwarming van de aarde.
|
Het meeste dat er vervuild word is voor de productie van goederen voor de Europeaan, die zijn goederen buiten europa goedkoper kan laten maken en winnen, juist omdat daar geen energietaksen en belastingen zijn.
Citaat:
Moest de mobiliteit maximaal variabel belast worden zou het effect nog groter worden, dus de kilometerrijden - inschrijvingstaks - verzekering allemaal kilometer gerelateerd
|
Zou idd helpen, maar daar zijn de bedrijven en politici tegen, te veel verlies van staatsinkomsten.