Los bericht bekijken
Oud 28 maart 2008, 17:42   #1
Banneling

Standaard The Life of Mohammed

Citaat:
Tweede anti-islamfilm in Nederland

Na Geert Wilders plant ook Ehsan Jami, voorzitter van het Comité voor ex-moslims, een anti-islamfilm. Daarin wordt de profeet Mohammed met een erectie afgebeeld . Het Comité Moslims en Overheid (CMO) spant een kort geding aan.

Ayhan Tonca, bestuurslid van het CMO, wil de vertoning van Jami's anti-islamfilm The Life of Mohammed voorkomen. "Dat na Wilders' Fitna in Nederland op korte tijd nog een anti-islamfilm uitkomt, kan ik niet uitleggen aan mijn achterban, noch aan moslims in het buitenland", zei hij woensdagavond in het televisieprogramma Netwerk.

Jami gaf in het programma een sneak preview van zijn animatiefilm, die ongeveer 12 minuten zal duren en die hij op 20 april integraal wil uitzenden. Hij liet een shot zien van de profeet met aan zijn hand zijn negenjarige vrouw Aisja, die een knuffelbeertje bij zich heeft. De profeet en Aisja zijn op weg naar de moskee, waar zij seksuele gemeenschap zullen hebben. De profeet is afgebeeld met een erectie. Op een van de torens van de moskee staat een hakenkruis.

"Volstrekt ontoelaatbaar, diep kwetsend", noemde Tonca de afbeelding. "De profeet mag volgens de islam niet eens afgebeeld worden, laat staan met een erectie."

In januari 2003 al leidden uitspraken over de relatie van de profeet met Aisja tot een rechtszaak. Een aantal moslims daagde Ayaan Hirsi Ali voor de rechter omdat die Mohammed 'pervers' en 'een pedofiel' had genoemd. De moslims verloren de zaak.

Jami zei aan de Volkskrant geen rekening te zullen houden met gevoelens van moslims. "Dat is middeleeuws. Als zij zich gekwetst voelen, moeten ze de afstandsbediening pakken en wegzappen."
Jami heeft bewust 20 april als uitzenddatum gekozen. "Het is een symbolische datum, de geboortedag van Hitler. Hij is dood en de profeet ook, maar hun ideeën leven voort."
Ik ben benieuwd of de hysterische linkse inquisiteurs het nog gaan aandurven over rasssiiiiiesme te gillen nu een Iraanse allochtoon een tegenversie van The life of Brian maakt. Zouden ze het woord 'humor' in de mond durven nemen, of is de politieke correcte verdwazing al te erg gevorderd?
Online is offline   Met citaat antwoorden