Los bericht bekijken
Oud 28 maart 2008, 21:11   #7
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Ik vrees dat die benny hinn misbruik maakt van mensen en een kwakzalver is en er zelf schandalig veel geld aan verdient.

In verband met gebedsgenezing in het algemeen....... ik denk dat de meeste/alle gebedsgenezers kwakzalvers zijn.

Als men zou vragen of God (die van de bijbel) mensen kan genezen dan is het antwoord natuurlijk ja. Is het mogelijk om mensen te genezen via gebeden? Ik denk van wel, maar ik denk dat het niet zo simpel is als die gebedsgenezers tonen zo van "even aanraken en het is in orde" dat is pure nonsens. Het is eigenlijk een vrij ingewikkeld proces om iemand te genezen via gebeden en ik denk dat een onderdeel dat heel belangrijk is bij dit soort genezingen is dat men moet berouw tonen ivm zijn zonden en afstand nemen van zijn "slechte" gedrag en er dus wat meer moet gebeuren dan enkel even een gebedje opzeggen. Als men de bijbel erop naleest telkens als iemand genezen werd door Jezus dan was die "uiterlijke" genezing vaak maar een symbool voor innerlijke bekering. Vooral bij die blinden die hij genas was het "zien" symbolisch voor het bekeren tot God. En soms is het ook niet de bedoeling van God om iemand te genezen.
Ik vrees ook dat je eerst een echte christen gaat moeten vinden die deze gave heeft en dat is op zich wellicht al een groot probleem in onze tijd. Daarbij komt nog dat de meeste christenen wel zullen toegeven dat de grote genezingen uit Jezus zijn tijd om 1 of andere reden zijn gestopt na de dood van de apostelen waarbij ik niet zeg dat ze niet meer mogelijk zijn in onze tijd, alleen dat we er geen meer zien in onze tijd. Het zou kunnen te maken hebben met het feit dat er of geen christenen meer zijn met deze gave of dat ze de gave niet gebruiken/ontwikkelen of dat er gewoon geen "rechtschapen" christenen zijn die de gave kunnen ontwikkelen vanwege al de zonden en ons zondig gedrag.

Ik heb 1 verhaal gehoord van een pastoor (in de VS) die zegt dat hij een blinde vrouw of slechtziende vrouw haar zicht heeft kunnen teruggeven via "gebedsgenezing" maar hij benadrukte sterk dat een belangrijk onderdeel is dat je je zonden moet afzweren en ook alle occulte activiteiten moet afzweren. Hij gaf zelf toe verbaasd te zijn dat het hem was gelukt want hij had er ook nog nooit van gehoord dat het nog kon en nee hij maakt er geen reclame mee om het nog meer te doen. Dus blijkbaar kan het nog ...... maar ik vrees dat het niet kan op afspraak, eerder als God het wil en het toelaat en als er een soort "bekering" is bij de persoon in kwestie.
Toch gebeurd het veel dat mensen genezen door gebed. Persoonlijk ken ik een paar mensen, ikzelf ook, die onmiddelijk genezen zijn van lastige kwalen door gebed(handenoplegging). Maar als mensen kost wat kost een genezing willen afdwingen van God zijn ze verkeerd bezig. Doe wat je dokter zegt, trouwens elke genezing is van God , hoe het ook gebeurd.

Maar pas op met uitbuiters zoals m.i.Benny Hinn. De man komt schijnt naar België binnenkort. Het probleem is dat er in christelijke middens vele judassen(voor het geld) en farizeeërs zijn. Vermijd ze.Zoek het zo niet in grote denominaties of namen.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden