Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS
Wat ‘het’ ? Het gaat hier toch maar over economie en economie is een sociale wetenschap, dat mensen de mens hebben overboord gekieperd kan ik niet aan doen natuurlijk. Vreemd soort economie wat je soms leest, dat wel.
|
MIS,dat schijnen veel mensen niet te willen begrijpen.Ergens onderweg zijn we de doelstelling uit het oog verloren,nl. de mens.Het uitgangspunt is niet geld,werk,beloning,economie...Al die dingen zouden ondergeschikt moeten zijn.Het doel moet zijn de mens en hoe we elkaar en onze omgeving kunnen verbeteren.Of je daar nu een staat voor nodig hebt of niet,wil ik nog in het midden laten alhoewel ik me geen wereld zonder staat kan voorstellen (zal wel aan mij liggen).
Eén van de meest zichtbare kronkels is de huidige Farma industrie en de patenten op Aidsremmers.Gezien de situatie in Afrika op dit vlak schrijnend is zou er toch ergens een reflex moeten zijn,hetzij op het niveau van de staat,de VN,WHO of zelfs op het niveau van één of andere filantropische CEO om hier schoon schip te maken en deze medicijnen ter beschikking te stellen van de miljoenen noodlijdenden?Alles zou toch ondergeschikt moeten zijn aan het lijden van miljoenen?En net daarom,om die reflex geloof ik niet in wat onze Libertarische vrienden allemaal verkondigen.Maar het staat ze vrij om me te proberen overtuigen natuurlijk...