Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh
Ja, natuurlijk; daar ben ik het ook mee eens. Maar wat hebben hoofddoekverboden e.d. daarmee te maken?
|
Ik ben geen voorstander van hoofddoekverboden, ofschoon ik het een verdedigbaar voorstel vind: eigenlijk wordt hier gewoon het principe van de neutraliteit van de overheid (op een nogal karikaturale wijze) toegepast. Volgens mij staat een hoofddoek echter een neutrale afhandeling niet in de weg. Ik volg het gemeentebestuur hierin dus niet, maar ik ben niet geneigd hiervoor met spandoeken op de Grote Markt te gaan staan: er zijn wel belangrijker problemen dan meisjes die zich niet langer in zwachtels mogen wikkelen.
Citaat:
Ik vind niet dat de politiek zich hiermee mag bemoeien. Dit soort zaken (= wel/geen scouts, bestemming van het inkomen, etc.) behoren m.i. tot de privé-sfeer.
|
Daar ben ik het mee eens, maar het doet toch vragen rijzen over de loyaliteit van allochtonen ten aanzien van het gastland. Ik zou bijvoorbeeld een voorstel om de kinderbijslag af te schaffen steunen indien deze zou vervangen worden door bijvoorbeeld schoolcheques, welke enkel kunnen ingeruild worden voor educatief materiaal of schooluitstappen. Kinderbijslag maakt immers deel uit van de Sociale Zekerheid en kan derhalve aan voorwaarden worden verbonden.