Enquête voor mijn eindejaarswerk (voor 5 april !)
Hallo iedereen. Ik ben een laatstejaarse leerling in het Athenéum Crommelynck. Als eindejaarswerk kreeg ik als opdracht de problemen tussen “Walen” en” Vlamingen”. Ik heb beslist een enquête op te stellen om via deze weg de opinie van andere mensen op deze zaak te kennen. Deze vragenlijst is niet bedoeld om U te beoordelen maar enkel om mijn eindejaarswerk tot een goed einde te brengen. Graag een antwoord voor 5 april AUB. Dank U allen op voorhand voor Uw medewerking.
Volgende zijn de vragen. (Gelieve het nummer van de vraag voor Uw antwoord te zetten.)
1) Welke is volgens U het verschil tussen een Waal en een Vlaming ? (als mens)
2) Hoe ziet U de toekomst van België ?
3) Stoort het U als Vlaming van Franstalige buren te hebben ?
a) ja
b) nee
c) een beetje (in welk geval ?)
d) heeft geen belang
4) Hoe zal de toekomst van Vlaanderen er volgen U eruitzien ? En deze van Wallonië en deze van Brussel en waarom ?
5) Hoe zou U deze willen zien (de toekomst van Vlaanderen n Wallonië en Brussel) ? Waarom ?
6) Situatie : Vlaming zijnde, u gaat naar een Waalse beenhouwer, stoor het U dat hij niet erg goed Nederlands spreekt ?
a) ja (waarom ?)
b) nee, je vindt het goed dat hij zijn best doet
7) Denkt U dat voor de eenheid en de ontwikkeling van België het nodig is om tweetalig zijn ?
a) ja (waarom ?)
b) nee (waarom ?)
8) Situatie : Vlaming zijnde, ziet U het als een voordeel om Uw kind naar een Franstalige school te sturen ?
a) ja, het is voordelig om goed tweetalig te zijn in een land als België
b) nee, het is onbelangrijk (waarom ?)
9) Uw opinie op het Koningshuis : moet het koningshuis verdwijnen of moet dit blijven bestaan ? (waarom ?)
10) Welke is Uw opinie op het taalgebruik Nederlands/Frans in België ?
a) een goede zaak; in een tweetalig land als België moet men de 2 landstalen machtig zijn
b) het heeft geen zin
c) goede zaak maar het zorgt voor wat problemen
d) niet goed, het brengt alleen maar problemen met zich mee
11)Vindt U dat Brussel-Halle-Vilvoorde moet gesplitst worden ?
a) ja (waarom ?)
b) nee (waarom ?)
c) is mij om het even
12)Brussel moet zoals het nu tot Vlaanderen behoren of moet Brussel tot Wallonië behoren ?
a) bij Vlaanderen (waarom ?)
b) bij Wallonië (waarom ?)
c) andere (geef Uw opinie)
13)Brussel, met zijn taalproblemen, moet het de hoofdstad van Europa blijven ?
a) ja
b) nee, Brussel geeft geen imago voor een goede Europese hoofdstad
c) is mij om het even
|