Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Voor wat zou Allah je moeten behoeden? Voor je niet volledige gebruik vand e Koran, of voor het alternatief, een echte moslima zijn?
|
voor het feit wat jij denkt.
Citaat:
Ah, vrije meningsuiting mag niet, zelfs niet als ik geen scheldwoorden, noch U enige lieve naampjes toeschreef.
|
Neen je gebruikt koranteksten maar jij interpeteert ze verkeerd. dat heeft niks te maken met jou mening.
Citaat:
Hoe moeilijk is het een paar regeltjes per Soera niet te begrijpen. Vergeet niet dat de basis van de koran de onveranderbare waarheid van Allah is.
|
Voor mij is het niet moeilijk als ik daarvan de uitleg heb. maar voor jou blijkbaar wel. Koran is nooit gewijzigt en zal ook nooit gewijzigt worden
Citaat:
Maar kom, de Vertaling die ik heb, van Hoofdstuk AN-NISA Soera 12
|
Citaat:
Mijn interpretatie is, als een man sterft, word het nalatenschap verdeeld onder de kinderen, de ouders en als er geen kinderen zijn, komen de broers en zussen van de overledenen aan de beurt.
In het geval als er 1 zoon en dochter is word de nalatenschap in 3 gedeeld, waarbij de zoon 2 delen krijgt. Zijn er 2 dochters en 1 zoon, dan word de nalatenschap in 5 gedeeld en krijgt de zoon 3/5de. Met 2 zonen en 1 dochter is het weerom in 5 en krijgen de 2 zoons elks 2/5de.
Van deze erfenis word dan van elk kind een 6de gegeven aan de ouders van de overledene.
Als er alleen dochters zijn, dan krijgen de ouders 1/3 van de erfenis, waar dus 1/3de voor de moeder is.
Als er geen kinderen zijn word de erfenis in 3 gedeeld en krijgt de moeder van de overledene 1 deel en de vader 2 delen. Hiervan word dan de helft van de moeders erfenis verdeeld onder de broers en zussen van de overledenen, weerom volgens 2 delen per man en 1 deel per zus.
|
Soera An-nisa ken ik nog niet uit mijn hoofd.
Citaat:
Zit hier een foute redenering in? Of is de hele Soera verkeerd vertaald?
En indien er fouten in de redenering van me, of in de Soera zelf zitten, hoe ziet U dat?
|
soera zelf zit geen fout in maddox. maar hoe jij het zegt daar zitten fouten in daar zie ik het aan. voortaan als je met een een koran vers aan komt, kom dan ook gelijk met de Tafseer (uitleg) bij.