Los bericht bekijken
Oud 15 februari 2004, 20:49   #4
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Het is verbazend voor een partij die voor het referendum is en voor volkssoevereiniteit dat die partij autoritair wordt geleid. Het klassieke weerwerk is dan dat een partij leiden anders is dan een land. Nu vraag ik mij af, als je je eigen ideologie niet kan toepassen op een mini-samenleving die een partij toch wel is, hoe zal dat dan zijn in de echte samenleving?

Blijkbaar beseften sommigen onder jullie dat ook, want enkele jaren geleden hoorde ik uit monde van Frank Vanhecke dat de interne partijwerking hervormd werd.

Hoe ver staat het er mee, en wat zijn de concrete veranderingen?
Waar bemoeit u zich mee ? Een partij mag toch zelf bepalen hoe zij zich organiseert. Daarbij in die partijen waar de leden zogezegd de voorzitter mogen verkiezen, is die zogenaamde interne democratie toch alleen maar schijn. De uitslag van dergelijke voorzittersverkiezingen staat toch reeds op voorhand vast. En die stemming vorige week op het VLD-congres, dat was een regelrecht staaltje van manipulatie.

Een partij kan beter haar energie steken in de uitwerking van haar programma en in acties om leden te werven en kiezers te overtuigen, in plaats van energie te verspillen aan intern gekrakeel.
Cynicus is offline