De Vlaamse houding zal vlug bekoeld zijn als ze de hielen van Di Ruppo zullen moeten likken om eventueel mee te regeren als deputy van de sociaal-democraten. Op een moment dat 4 Vlaamse partijen rond de 20% schommelen (met een foutenmarge van 2%) is het logisch dat sommigen de vreemdste bokkensprongen maken om toch maar de grootste te worden en/of blijven. Sommigen schieten ook eerder een bok maar dat is een ander verhaal.
PS. Heb je als eens gekeken naar de positie van ACW'ers op de lijsten van de CD&V? De voorzitter is een ACW'er en de populairste politicus van dit land is ook een ACW'er. Nu als er poen valt te rapen in allerlei raden van beheer dan is ie evenvlug ACW'er af maar kom.
PS2. Het leven zuur gemaakt? 8) Als er één partij het leven zuur maakt dan is het wel het Blok.
Ik stel vast dat
-de VLD een geladen pistool heeft gegeven aan het Blok en nu als een stom rund wacht om afgeknald te worden de volgende verkiezingen.
-de SP-a doet alsof het Vlaams Blok niet bestaat en ze geen enkele maar dan ook geen enkele moeite doen om hun oud kiezers die vroeger voor hen stemden terug te winnen. Het is nochtans mogelijk, dat merk ik iedere keer als ik met Blok-kiezers spreek. Enfin bij sommigen is dat al iets moeilijker dan bij anderen.
-de CD&V even goed oppositie voert als de VLD regeert.....
-de NVa een onderaanneming van de CD&V is geworden. Nu, op eens stand meer op minder zal het niet aankomen. Na het ACW, Unizo en de Boerenbond heb je nu de NVA. Join the club zou ik zo zeggen. Kunnen misschien samen met die van Spirit manillen als de belangrijke zaken besproken worden.
En Groen. Nu veel last zal het Blok wel niet van die gasten hebben zeker? Enfin toch niet meer dan een ander.
Blijft over.... 8)