Los bericht bekijken
Oud 15 februari 2004, 21:01   #19
vryko
Provinciaal Statenlid

vryko's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar vryko
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suetonius
Zij voelen dat Belgen schrik van hen hebben, dit is zeer verleidelijk en ze willen hun grenzen aftasten,komt daar dan nog bij dat wij onreine beesten zijn in hun ogen ( onze levenswijze is verderfelijk,we zijn vulgair,we zijn ongelovig, we eten varkensvlees en meer van dat islamitisch geleuter,je kent het wel...........).

Wat we zouden moeten doen is heel simpel: behandel ze als Belgen ( dat is immers waar alle multiculturele dromers voor pleiten). Het klinkt raar,maar als ik zeg :behandel ze als Belgen, bedoel ik ook: stel dezelfde eisen die ons worden gesteld wat betreft sociale vaardigeheden,kleding,inteligentie,humor enz enz..............dus laat hen kennismaken met ALLE aspecten van onze cultuur en NIET ALLEEN DE LEUKE. Wij moeten ons goed kleden,goed voorkomen,goeie humor hebben,............... dat eisen wij van elkaar. Eis dat dus ook van hen!
In praktijk durft niemand dit echter doen,omdat zij dit niet willen,zij willen geen Belgen zijn!!! Zij willen enkel maar die leuke kantjes van onze nationaliteit zoals het stemrecht,maar de rest interessert hun geen lap.
voor een gedeelte moet ik u gelijk geven, en dat is dan omtrent het principe van ze gelijk te behandelen. Met de punten die gij opnoemt heb ik meer broblemen.
sociale vaardigheden: het leren van de taal is essentieel. daarom ben ik voorstander van de verplichte taallessen, en het ook effectief aanbieden van die lessen. zijn momenteel veel te weinig cursussen
kleding: al eens gezien welke verscheidenheid hier mogelijk is tussen autochtonen alleen? kleding is een vrije keuze en zolang dat ge der niemand mee hinderd moogt ge van mij dragen wat ge wilt, geld zowel voor u als voor allochtonen. uitzonderingen hierop zijn natuurlijk op momenten dat het de veiligheid in gevaar kan brengen of vereist is voor werksituatie
inteligentie: statistisch gezien zijn er percentueel evenveel allochtonen als autochtonen met een lage inteligentie. begrijp niet goed wat ge hier mee bedoelt, zal mischien ook probleem zijn bij mij?
humor: indien ze bij het lezen van uw tekstje spontaan beginnen te lachen, is dit in orde, morgen eens uittesten