Los bericht bekijken
Oud 2 april 2008, 16:26   #99
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Dit is het risico, Hertog. Als de verzamelde goegemeente voor de zoveelste keer moord en brand schreeuwt om de verkeerde redenen, wordt het volk terecht wantrouwig en gaat het zich afvragen of degene die door hen aangevallen wordt dan misschien toch geen piepklein beetje gelijk zou hebben.

De regering heeft alles in handen, Wilders niets.
Dat is het punt nu juist, Wilders schreeuwde moord en brand, de regering verbood niets maar probeerde de internationale schade te beperken.

Dedecker heeft een goed stuk geschreven maar zit er toch iets naast. Het debat is bij ons allang gestart, mét links en mét gematigde moslims. Wilders trapt een deur in die allang wagenwijd openstaat. Ook gisteren, in het debat, werd open gediscussierd over de uitwassen van het moslimextremisme en over de problemen met integratie. Er werden handreikingen gedaan naar Wilders. Degene die met hem wilde samenwerken (zie mijn eerdere bericht) is een linkse, gematigde moslim. Marcouch en Aboutaleb zijn al stevig bezig de integratie te bevorderen.

Ik zou willen dat jullie ook live de debatten bij ons in de tweede kamer konden volgen. Niemand betwist dat moslimextremisme een probleem is. Niemand betwist dat er problemen zijn met integratie. Daar gaat het allang niet meer over, wat willem ook zegt.

Voor zijn kornuiten zal Wilders het imago houden van 'roepende in de woestijn'. Jammer, want het is ver bezijden de waarheid.

En nog even over Balkenende: Ik mag de man niet en hij is onbeholpen. Maar hij is niet onbetrouwbaar. Hij heeft er nooit twijfel over laten bestaan waaróm 'we naar Irak zijn gegaan'. Iets wat trouwens niets met deze zaak heeft te maken.
Het zou best kunnen dat hij hier en daar zaken verzwijgt. Liegen zal hij echter niet doen.

Edit: Het is hier overigens al de gehele dag prachtig weer.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 2 april 2008 om 16:27.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden