Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Belachelijke opmerking:
Kan jij mij eens aantonen waar in de bijbel staat dat christenen een kruisje om de hals moeten dragen of dat joden een keppeltje en pijpenkrullen moeten dragen?
|
U noemt mijn opmerking belachelijk maar zelf heeft u er duidelijk geen enkel probleem mee. Zijn er in oa. openbare gebouwen al (religieuze) symbolen verwijderd omdat deze schokerend zouden kunnen zijn voor moslims? Ik ben zeker van wel. Staan wij hier moord en brand voor te roepen? -kijkt uit zijn raam- Nee, nog niet gezien.
Wat is de reactie alweer als men hoofddoeken wil verbieden? Ik zie ook niet elke dag iemand met een gigantisch kruis om zijn nek maar voor een hoofddoek moet je gewoon even de bus nemen.
Oh ja, voor de Joden...ik weet het natuurlijk niet voor elke groep maar zoals ik het geleerd heb bij godsdienst staat er in de Thora "Bedek uw hoofd zodatd e vrees voor de hemel over uz al komen" of zoiets, niet elke rabbijn is het ermee eens dat dit een echte wet is maar door de eeuwen heen heeft dit gebruik wel de kracht van een wet gekregen.