Los bericht bekijken
Oud 3 april 2008, 14:45   #740
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Ik kan alleen voor mezelf spreken bij deze, so here goes...

Anarcho-kapitalisme is in mijn ogen een potentieel 'ideale situatie' mbt tot leven en vrijheid. Er zijn argumenten zijn waarom dat potentieel op praktisch vlak niet realiseerbaar zou kunnen en juist tot een situatie zou kunnen leiden waarin die kerndoelstellingen van leven,vrijheid en eigendom juist minder beschermd zijn dan 'in het voorgaande' (een samenleving met iets meer staat). Enkele van die argumenten zijn in deze draad naar voren geschoven.

Het kan dus dat anarcho-kapitalisme de beste bescherming vormt van ieders fundamenteel recht op leven, vrijheid en eigendom. Het kan ook zijn dat een minimale nachtwakersstaat daar beter in slaagt. Niemand van ons heeft een glazen bol. Het kan dus zijn dat ik mijn overtuiging als anarchist verlaat indien ik zie dat een te verre ontstaatsing leidt tot een situatie waarin het recht op leven, vrijheid en eigendom onafdwingbaar blijkt.

Maar dat allemaal impliceert niet dat indien ik anarcho-kapitalistisch libertarisme verdedig, als na te streven punt in de verte, ik inconsequent of leugenachtig bezig ben.
Kijk, dit vind ik al een hele belangrijke nuancering en het is zelfs iets waar ik wel achter zou kunnen staan.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden