Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P
Ik zeg de aandeelhouders zijn vertegenwoordigd.
|
Hetgeen de rest van de discussie over dat onderdeel overbodig maakt. Ze zijn vertegenwoordigd dus ze hebben inspraak; easy as that.
Citaat:
Jamaar, dat is hun geld niet...
Dat is geld van de NV Fortis. En zij hebben slechts een klein deel van de aandelen.
|
Zij zijn hoofdaandeelhouder of vertegenwoordigen (hoofd)aandeelhouders, dus het is wel degelijk hun geld of het geld van de groep wiens belangen ze vertegenwoordigen. Eén pot nat.
Citaat:
Absoluut, niet; dit is een fijne discussie.
Ik heb ze niet in pacht, jij hebt ze niet in pacht.
|
Als je al zover bent, geraken we nog ergens.
Citaat:
Maar jij hebt wel een mening (en dat respecteer ik) maar je bewijst nergens wat je zegt:
|
Waar doe jij dat wel?
Citaat:
toon bv eens welke aandeelhouders aanwezig waren (behalve de bestuurders uiteraard) op de laatste bestuursvergadering van Fortis en hoeveel procent van de aandelen die mensen dan vertegenwoordigden.
ik weet dat ik veel vraag, maar anders zit jij wel de ganse tijd te redeneren vanuit "jouw absolute waarheid" waarvan je nergens een bron aantoont...
|
Wie ga ik dat straks thuis wel eens opzoeken ja; maar hetzelfde kan van jou gezegd worden: je zit hier te fulmineren dat aandeelhouders geen inspraak hebben, dan bestuurders geen aandeelhouders vertegenwoordigen, dat dat een los groepje is dat daar zit om zijn zakken te vullen en dat Votron bijgevolg volledig eigenhandig zijn loon verhoogd heeft. Welke bronnen heb jij daarvoor, buiten je eigen vermoedens?
Citaat:
Begrijp me niet verkeerd; als jij zegt 'dat moet niet worden gerechtvaardigd' is dat een mening die ik absoluut respecteer (ik ben niet akkoord, maar zo gaat dat met meningen). Maar als je zegt "de aandeelhouders" zijn wel aanwezig in de raad van bestuur en met een meederheid van de aandelen" valt die uitspraak te falsificeren:
http://fortis.be/nl/governance/cvs_r...MauriceLippens
Jij hebt het waarschijnlijk over dit:
http://fortis.be/nl/governance/aande...gaderingen.asp
Jawel, ik zeg enkel dat het niet ethisch is om dat te doen als je jezelf opslag geeft en 4 miljard winst maakt
|
Daar is weinig onetisch aan. Als die mensen er teveel waren, dan moesten ze weg, easy as that.
Citaat:
Superioriteit??
Ik geef je gewoon aan dat ethiek in economie wel degelijk aangeleerd wordt.
|
En er is al eerder gezegd dat ethiek geen algemeen gegeven is.
Fijn, maar irrelevant voor Votron aangezien jij geen deel uitmaakt van zijn contract.