Los bericht bekijken
Oud 3 april 2008, 16:31   #37
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Dat lijkt me geen reden. Dat onze wetgeving geloofsovertuiging nog op deze wijze beschermt, is imho een anachronisme.
Mensen zoals jou zijn egoïsten. Als Ik er niet in geloof, dan NIEMAND. Als men het over vrijheid heeft, dan moet alles kunnen zolang de veiligheid niet in het gedrang komt.

Citaat:
Want dan moet je de vraag stellen: welke godsdiensten en welke niet, en op basis waarvan? Het voorbeeld ligt voor de hand: als jij een godsdienst opricht die het carnavalsmasker verplicht, dan kan jij het recht eisen om met een carnavalsmasker op school, op het werk etc. te komen.
Een godsdienst met 1 volgeling is compleet belachelijk, maar niet als het om méér dan een miljard gaat.
Er is geen enkele godsdienst die zegt dat je je gezicht moet bedekken, want dat is tegen de wet in 99% van de landen (Iran uitgezonderd). Dat er boerka's bestaan heeft niets met godsdienst te maken. En hoeveel boerka's heb je trouwens in België gezien? Ik heb deze 2x in mijn hele leven tegengekomen en dat was op de Turnhoutsebaan in Borgerhout. Het kan natuurlijk ook om dezelfde persoon gaan

Citaat:
Dus, dat soort wettelijke bescherming van godsdiensten is niet meer van deze tijd en moet dringend afgeschaft worden. De vrijheid om je geloof privé te belijden en de vrijheid van meningsuiting volstaan in de 21ste eeuw.
Zolang men niemand kwaad doet, is er geen probleem. En als er individuen zich misdragen, dan moeten ze individueel aangepakt worden.

Geloof hoort inderdaad privé en op straat bidden hoort dus ook niet. Maar men kan de manier van kleden niet verbieden.
Moby is offline   Met citaat antwoorden