Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey
Waarom zou een privé bedrijf ooit een massavernietingswapen willen hebben?
|

Sorry, maar dit bevestigt wat ik al vreesde: het is ongelofelijke naïviteit die maakt dat je gelooft dat de wereld zoveel beter zal zijn indien ze niet bestuurd wordt.
Maar ik vind het wel knap dat mensen nog zo onbevangen idealistisch kunnen zijn en geloven in de natuurlijk goedheid en rationaliteit van de mensen.
Het hoeft natuurlijk geen bedrijf te zijn, een (politieke) organisatie of particulier kan ook. Je hebt niet veel fantasie nodig om te bedenken wie er wel allemaal graag eentje zou hebben hé.

Je lijkt hierbij precies ook te vergeten dat een overheid, een bedrijf en de samenleving is samengesteld uit gewone mensen zoals u en ik, maar met niet noodzakelijk dezelfde ideeën als u en ik. Ze hebben meestal maar één ding als gemeenschappelijk doel: gelukkig zijn, soms voor hunzelf alleen, soms willen ze ook anderen gelukkig maken, bv. een hele staat of wereld. Maar ieder heeft een eigen idee over hoe hij of zij dat het beste kan bereiken

(En ook een idee over hoe anderen dat kunnen bereiken. Maar je op dit gebied wagen is schaatsen op erg dun ijs.

)