Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Jullie staan te schreeuwen dat jullie tegen die "magische verdwijning" zijn.
|
Ik zit, dankuwel.
Citaat:
Het excuus is dat het volgens jullie diefstal is, wat natuurlijk een vergelijking is die nergens op slaat. Maar goed. Ik zal jullie denkpiste proberen te volgen.
|
Alweer en voor de zoveelste keer.
Een man komt naar jou toe, elke maand, en eist x percentage van je loon. Indien je het niét geeft, beland je in de cel - of moet je een groter deel van je loon afstaan.
Hoe noem jij dit? Liefdadigheid?
Citaat:
Hier en daar zeggen sommigen eerlijk dat ze niet willen dat hun geld zomaar gebruikt wordt voor één of ander doeleinde waar ze mogelijk niet achter staan.
|
Ik ben bijvoorbeeld tegen de subsidiering van armoede, misdaad en asociaal gedra, ja. Ik ben namelijk tégen armoede, misdaad en asociaal gedrag.
Maar jij mag dat blijven steunen, hoor.
Citaat:
Maar jullie veronderstellen dan wel dat, als jullie de volledige som krijgen, er spontaan méér dan de helft van het inkomen wordt weggegeven?
|
Groentje... ge zijt weer aan't dromen... niemand heeft dat gezegd... niemand verwacht dat... (enfin; ik toch niet) Dat zal ook niet nodig zijn...
Citaat:
Wel, sta me toe dat nogal contradictionair te vinden.
|
De rest is dus irrelevant omdat het gaat over een fantoom - iets dat jij hebt verzonnen.
Citaat:
Volgens jullie zouden mensen namelijk toch nog steeds bereidwillig evenveel of zelfs meer van hun inkomen afstaan dan ze nu doen via ons georganiseerde belastingssysteem.
|
Niet dus.
Citaat:
Jullie moeten het hier niet mee eens zijn. Maar het zou leuk zijn als jullie op z'n minst proberen de achterdochtigheid en gereserveerdheid van de niet-libertariërs te begrijpen en liefst ook nog voldoende te kunnen wegwerken alvorens te staan roepen dat ze duidelijk onvoldoende intellectuele capaciteiten hebben om jullie standpunten te begrijpen.
|
In verband met dat laatste - het zou fijn zijn als ik niet heel de tijd moet zeggen: 'waar haal je dat in hemelsnaam?'