Los bericht bekijken
Oud 4 april 2008, 03:39   #875
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Jullie staan te schreeuwen dat jullie tegen die "magische verdwijning" zijn.
Ik zit, dankuwel.

Citaat:
Het excuus is dat het volgens jullie diefstal is, wat natuurlijk een vergelijking is die nergens op slaat. Maar goed. Ik zal jullie denkpiste proberen te volgen.
Alweer en voor de zoveelste keer.
Een man komt naar jou toe, elke maand, en eist x percentage van je loon. Indien je het niét geeft, beland je in de cel - of moet je een groter deel van je loon afstaan.
Hoe noem jij dit? Liefdadigheid?

Citaat:
Hier en daar zeggen sommigen eerlijk dat ze niet willen dat hun geld zomaar gebruikt wordt voor één of ander doeleinde waar ze mogelijk niet achter staan.
Ik ben bijvoorbeeld tegen de subsidiering van armoede, misdaad en asociaal gedra, ja. Ik ben namelijk tégen armoede, misdaad en asociaal gedrag.
Maar jij mag dat blijven steunen, hoor.

Citaat:
Maar jullie veronderstellen dan wel dat, als jullie de volledige som krijgen, er spontaan méér dan de helft van het inkomen wordt weggegeven?
Groentje... ge zijt weer aan't dromen... niemand heeft dat gezegd... niemand verwacht dat... (enfin; ik toch niet) Dat zal ook niet nodig zijn...

Citaat:
Wel, sta me toe dat nogal contradictionair te vinden.
De rest is dus irrelevant omdat het gaat over een fantoom - iets dat jij hebt verzonnen.

Citaat:
Volgens jullie zouden mensen namelijk toch nog steeds bereidwillig evenveel of zelfs meer van hun inkomen afstaan dan ze nu doen via ons georganiseerde belastingssysteem.
Niet dus.

Citaat:
Jullie moeten het hier niet mee eens zijn. Maar het zou leuk zijn als jullie op z'n minst proberen de achterdochtigheid en gereserveerdheid van de niet-libertariërs te begrijpen en liefst ook nog voldoende te kunnen wegwerken alvorens te staan roepen dat ze duidelijk onvoldoende intellectuele capaciteiten hebben om jullie standpunten te begrijpen.
In verband met dat laatste - het zou fijn zijn als ik niet heel de tijd moet zeggen: 'waar haal je dat in hemelsnaam?'
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden