Los bericht bekijken
Oud 5 april 2008, 15:35   #1
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard Kinderbijslag afschaffen?

Het valt me op dat veel allochtone gezinnen geld sturen naar hun familie in het thuisland ofschoon zij het zelf niet breed hebben. Het kan volgens mij haast niet anders of een deel van de kinderbijslag wordt hiervoor oneigenlijk gebruikt. Nochtans zou het veel nuttiger zijn dat geld effectief aan het kroost te spenderen, gelet op de nu al moeilijke vertrekpositie van allochtone jongeren in onze samenleving in het algemeen en het onderwijs in het bijzonder.

Mijns inziens moeten we naar een systeem waarin extra middelen voor kinderrijke gezinnen (tenzij in tijden van te hoge vervangingsratio's die overbevolking teweegbrengen) ook effectief ten bate van deze kinderen worden aangewend. Mijn vraag is: hoe moeten we dat bereiken? De kinderbijslag vervangen door onderwijscheques? Kinderbijslag afschaffen en het (nog wel voorziene) geld investeren in volledig kosteloos onderwijs (met inbegrip van educatieve uitstappen)?

Den Duisteren Duikboot kijkt uit naar uw suggesties. Degene die mij het meest aanstaat krijgt op het einde van de discussie een eervolle hervermelding.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden