Los bericht bekijken
Oud 5 april 2008, 17:27   #12
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
a) De vraag is of we op alle vlak gedwongen moeten worden op te draaien voor een ander.
Dus wie geen kinderen heeft moet niets bijdragen. Wie niet ziek is ook niet. Wie geen hond heeft ook niet. Wie werkt moet ook niet opdraaien voor de werkloze. En ga zo maar door...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
b) Het kan dan wel de normaalste zaak van de wereld zijn, sinds honderden jaren blijven enkele tientallen percenten kinderloos (of kindervrij, in sommige gevallen).
Niemand blijft vrijwillig kinderloos. De meeste mensen vinden dat ze er nog niet klaar voor zijn, of de juiste persoon nog niet ontmoet, of te druk met vanalles,...
Dat is geen reden om je negatief uit te geven over mensen die wel kinderen hebben. Wees blij dat die er zijn of er zouden overal enkel oude mensen rondlopen, en daarna niemand meer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
c) Ik ben ooit een kind geweest, ja. Wat legitimeert dat? Heb ik gevraagd dat anderen voor mij opdraaiden?
Wees blij dat je dat niet hoefde te vragen en dat men je geholpen heeft tijdens je jeugd. Ik neem aan dat je school gelopen hebt, een warme thuis had, de nodige spullen,...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik heb daarnaast braaf mijn best gedaan om mijn onkosten tot een minimum te beperken in een systeem waar je geen andere keuze hebt.
...
Als je geboren zou zijn in de woestijn, naakt rondliep, je waste met overvloedige zand, zelf op jacht ging met zelfgemaakte wapen,...dan had je geen onkosten. Van baby tot zelfstandige persoon gaat veel geld en tijd 'verloren', en dat kan niemand met een gewoon loontje aan.
Moby is offline   Met citaat antwoorden