Los bericht bekijken
Oud 5 april 2008, 18:14   #103
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik rijd nu met de kleinste bruikbare dieselmotor op de markt in een wagen die me genoeg laadvermogen geeft om 1 eurpallet te laden.
Maar om deze wagen te kunnen "gebruiken", moest ik er de elektrische ramen vooraan, de ABS, de Airbags, de versterkte deuren, de explosieve gordelspanners, de ESP ,de metaalkleur, etc etc etc erbij nemen.

Voor mij is dat allemaal niet nodig, maar helaas geeft de automarkt me geen keuze.
Of ik zat met een iets goedkopere basis versie wagen, met een iets krachtigere benzine motor die meer en duurdere brandstof verbruikt. Of ik moest bij andere merken gaan kijken, die in België niks leveren wat me kwa ruimte kon bekoren binnen een redelijke levertermijn.

Om hier een Hybride versie van te bouwen is ecologisch en economisch zelfmoord.
Alsof electromotoren, accu's en regelelectronica goedkoop/simpel en milieuvriendelijk zijn.

Maar als ik de mogelijkheid had gehad, dezelfde wagen, maar zonder ABS, ESP,airbags, gordelspanners etc etc en een motor die een kwart minder krachtig was had me, en mijn portefeuille beter kunnen bekoren.

Mijn vorige wagen, een Subaru E10 busje was op die vlakken veel milieuvriendelijker, desondaks het iets hogere benzineverbruik.
Had ik daar de moderne 1.3 Fiat JTD diesel in kunnen lepelen, dan had ik een 3 L wagen, met de capaciteit van 2 europalletten voor een kostprijs onder de €7500.

Maar helaas willen de EU politiekers zulke wagens niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar helaas willen de EU politiekers zulke wagens niet.
De consumenten willen zulke wagens niet (voorlopig).
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 5 april 2008 om 18:40.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden