Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh
Hebben dromen een betekenis volgens u? Indien ja: welke? Indien nee: waarom niet?
En zijn er hier mensen die menen dromen te kunnen verklaren? Dan had ik graag een verklaring van de volgende droom  :
Ik zit alleen in een vliegend passagiersvliegtuig op één plek na van het venster waardoor ik de hemel/lucht kan zien. Het vreemde is dat de hemel (en dus vliegtuig) niet beweegt maar stil lijkt te staan. Ik voel me een beetje ziek, raar of onzeker. En opeens spreekt God door dat venster tot mij (i know  ); ik weet instinctief dat het "de stem" van God is. Hij beveelt mij om dichter naar het venster te komen. Hij wil me helpen/genezen maar dan moet ik Hem eerst een belofte doen. (Ik krijg niet echt een keuze om Zijn hulp af te slaan maar dat wil ik ook niet...) Ik beloof hem "iets" (jammer dat ik me niet meer kan herinneren wat precies maar het had te maken met "trouw") en Hij doet iets met me. Ik voel me daarna beter/blijer. Hij komt goedaardig op me over maar ik voel tegelijkertijd ook een soort van striktheid/afstand. Ik besef dat Hij me evengoed had kunnen doen lijden of me straffen als Hij dat zou hebben gewild. De sfeer/het uitzicht in de droom wordt plots roodrozig en ik hoor een luid, hard geluid. Het doet me ergens denken aan een soort van hoorn en ik besef dat dit het EINDE is. Ik voel me angstig, onzeker en hulpeloos en wordt badend in het zweet wakker.
Op een andere site werd er mij verwezen naar Handelingen 2. Dit is het deel dat ook mijn interesse heeft getrokken:
Kan iemand, bij voorkeur een christen, mij hierover wat meer uitleg geven? Wie is/was profeet Joel? En wat wordt er nu precies met deze verzen bedoeld?
M.a.w. is mijn gedachtengang hier compleet "verkeerd" (en ben ik rijp voor een bezoek aan de psych  )?
|
Als christen kan ik alleen maar zeggen, zet je hart open voor Hem, zoek wat Hij wil van je. Lees de Bijbel en vraag het hem zelf eens waarvoor die droom is bedoelt. Mij lijkt het dat Hij je een kans wilt geven. Dat is niet voor iedereen weet je?
Maar pas op voor georganiseerde godsdienst.