Los bericht bekijken
Oud 6 april 2008, 02:00   #71
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF01042008_019

Triest.
Waaraan zou dit kunnen liggen denkt u?
Ja Groentje
Inderdaad triest en het is volgens mij ook slecht voor gezinnen met klein kindjes die op een vroege tijd de natuurlijke liefdevolle sfeer tussen mama en papa missen

De vraag waaraan dit zou kunnen liggen is een goie vraag, zelf ben ik geen socioloog maar ik weet dat er meerdere reden zijn:
- overspel
- iedereen wilt de baas spelen
- de taken worden niet zoals afgesproken uitgevoerd
- te veel materialisme en niks spiritualiteit
- de waarde van familie begint te verdwijnen
- .. enzovoorts

nou, ik ben moslim, als ik ga trouwen dan kies k ni een meisje die mooi is want die schoonheid gaat weg, en wa blijft er dan ??
ik kies zeker een meisje met innerlijke schoonheid en dat is geloof, als moslim mag k ook me een jodin of christen trouwen maar dat was vroeger, vandaag bestaan die niet meer en islam is ook anders, het is een geloof die tussen materialisme en spiritualiteit bemiddelt en ook tussen hart en verstand, tussen leven en hierenmaals ..

kijk, ik ben ook de baas of het hoofd van gezin, maar dit wil ni zeggen da de vrouw niets te zeggen heeft, wij kunnen wel dingen bespreken en dit moet maar uiteindelijk ben ik iemand die de baas is, ik moet werken en voor vrouwke zorgen maar de vrouw moet ni werken.

mag dan de vrouw werken ??
hahaha een moeilijke vraag, normaal volg ik de rationele school binnen de islam, en zoals het bekend is zijn er altijd 3 scholen (rationalisten, traditionalisten en derde partij die er tussen komt), en k heb het hier ni over politieke stromingen want dat is totaal iets anders .. maar hahahah voor deze vraag of de vrouw mag gaan werken ben ik te traditioneel dus neen.
thuis blijven voor rust , schoonheid en liefde zorgen ..

Laatst gewijzigd door Averroes : 6 april 2008 om 02:11.
Averroes is offline   Met citaat antwoorden