Discussie: Cordon Sanitair
Los bericht bekijken
Oud 16 februari 2004, 15:33   #10
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Daar kan ik u in volgen. Zou je dan wel akkoord gaan met de houding "we aanvaarden de goede voorstellen van het Blok, maar we gaan nooit met hen in een regering zitten zolang dat volgens het meerderheidsbeginsel niet moet"?
Persoonlijk ben ik voor gesprekken met iedereen, en als mag blijken dat er mogelijkheid is tot samenwerken, dan doe je dat, anders niet.

Maar goed, ik heb er niets op tegen dat een partij op voorhand elke coalitie met een andere partij uitsluit. Ik begrijp het niet goed, maar ze mag zelf beslissen.

Belangrijk is wel dat het Vlaams Blok zoals alle andere partijen voorstellen kan indienen waarover zoals met alle andere voorstellen op een normale manier wordt gedebatteerd, zonder dat die voostellen op voorhand al naar de vuilbak worden gewezen. Want dat is fascistischer dan alles wat ik van het Vlaams Blok samen heb gehoord.

Dit zou om te beginnen ook een blijk zijn van een beetje beleefdheid tegenover zo'n 760.000 kiezers die je anders nooit terug zal halen door ze met een opgeheven neus te negeren.