Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online
het probleem is dat Circe ook de kledijregels van haar geloof moet kunnen belijden ook als ze de moskee in komt : schoenen aan dus.
|
Sinds wanneer spreek jij in naam van Circe ?
Dat schoenen en vrouwen goed samengaan weet ik al 40 jaar. Maar dat het iets met geloof zou kunnen te maken hebben, das nieuw voor mij. We leren elke dag bij.
Citaat:
Net zoals ik mijn geloof wil kunnen belijden als ik in de moskee kom : in monokini.
|
Je maakt jezelf nogal belachelijk.
Citaat:
Zoals de moslima vindt dat ze de kledijregels van haar geloof moet kunnen belijden of dat nu past of net.
|
Volledig mee eens. Kwestie van verdraagzaam te zijn. De moslima is goed gekleed. Wie kan daar een bezwaar tegen hebben.
Citaat:
Je gaat toch niet discrimineren hé Rudy? Waarom die uitzonderingsattitude voor de moskee? Uit dhimmitude? Waar zit het respect van de moskeegangers voor het geloof van Circe en mijn geloof?
|
'k Wist niet dat jullie zo diepgelovig zijn. Waarvoor respect trouwens.
Citaat:
In deze tijden dragen vrouwen geen hoofddoeken in de kerk meer. Dat was zo misschien tot de helft van de 20ste eeuw, inmiddels zijn we 50 jaar verder.
En hoofddeken dragen is de school, is hier in het Westen nooit een traditie geweest.
|
En dan ? Als ik je goed begrijp is het voor u enkel de traditie die telt. Het verhaal van de bange Vlaming. Je klinkt nogal bekrompen. Sorry hoor.
En nogmaals. Spreek eens in eigen naam aub.