Los bericht bekijken
Oud 16 februari 2004, 17:37   #9
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joppe
Dit is echter geen enkel excuus om in discussies direct de personen aan te vallen die de verdediging van het blok op zich willen nemen.
Je zou de vraag beter anders formuleren: is het wel een goede zaak voor het Vlaams Blok zich te laten verdedigen door mensen die eerder hun eigen varianten op het VB-programma verdedigen dan het echte programma?

Want daar zit soms grote verschillen op. Ook heb ik de indruk dat vele VB-sympathisanten helemaal niet op de hoogte zijn van de officiële standpunten van hun partij.

Citaat:
Hoe dan ook, deze dualiteit tegenstander-vijand maakt dat het steeds uitdraait op zeer fanatieke aanvallen tegen het blok een iedereen die zich ermee durft assoscieren.
Het is dan ook niet te verwonderen dat het blok zelf geen forum wenst te hebben waar het elimineren van haatpost een dagtaak voor meerdere personen zou inhouden.

Vandaar dat ik dit wel een unieke kans vind om te zien hoe het er op een VB forum aan toe zou kunnen gaan als iedereen er zich een beetje beschaafd zou gedragen.
Het klopt niet dat er geen VB-forums bestaan. Het forum van de Vlaams Blok Jongeren heeft het toch enkele jaren volgehouden en werd om dezelfde redenen zoals ik hierboven al aanhaalde, weerom gesloten: te plat(vloers), soms ronduit racistisch en ook neo-nazi's maakten gretig gebruik van de faciliteiten van dergelijk forum. Het VB heeft zelf besloten er een einde aan te maken, liever dan efficient modereren want dat zou eveneens het einde van het forum zou betekent hebben.

Eén VB-forum dat ik alvast voor je heb opgedoken is dit:
VBJ Land Van Rhode http://www.vbjlandvanrhode.org/forum/index.php maar er zullen er nog wel meer zijn.

Wat wel gebeurd is dat andere forums VB-lookalike zijn. Bij 'slechte' moderatie of 'partijdige' moderatie, beginnen ze na verloop van tijd allemaal wel op rechts-conservatieve babbelboxen te lijken (discuteren is doorgaans niet hun sterkste kwaliteit).

Als 'onverdraagzaamheid' wordt 'verdragen' is het einde nooit ver weg.