Discussie: Partijfinanciering
Los bericht bekijken
Oud 16 februari 2004, 18:07   #9
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien is het niet zo geweten, maar ook Vlaams Blokkers betalen belastingen. En misschien is het nog minder geweten, dat veel ondernemers Vlaams Blokkers zijn en nu net die groep financiert voor 70 % de sociale kas.
Huh?? Je bedoelt toch zeker niet die ondernemers die zwart werk aanbieden en belastingen ontduiken? Of bedoel je diegene die bankrekeningen hebben in het buitenland, en nu genieten van de fiscale amnestie? Of heb je het over die ondernemers die de loonlast willen verlagen, en op die manier de sociale kas nog meer onder druk willen zetten?
Ik heb alle respect en sympathie voor de kleine ondernemers, die vaak niet anders kunnen dan hier en daar eens wat sjoemelen om de eindjes aan mekaar te kunnen knopen, maar vooralsnog zijn zij in de minderheid.

Ik vraag me af of het blok met haar programma deze kleine ondernemers helpt, of vooral de groten nog groter wil maken.

Citaat:
Als ondernemer ken ik uiteraard heel veel andere ondernemers, je zou er dus aardig staan van kijken hoeveel, en vooral wie pro-Vlaams Blok is.

Om je een voorbeeld te geven heb ik bij de vorige verkiezingscampagne op drie industrieterreinen, alle ondernemers bezocht. Amper twee waren niet bereid te luisteren...

Om voor het Vlaams Blok te stemmen hoeven ze niet allemaal in het bezit te zijn van een lidkaart, hé!
Het wordt steeds moeilijker om te geloven dat het blok een partij is voor de kleine man.
Gentenaar is offline