Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43
Als christen vind ik het wel goed gezegd. Tussen haakjes geschapen is met één 'p'.
|
welkom christen
christenen en joden zijn mensen van het boek
het boek is eigenlijk de bijbel, dus oude en nieuwe testament samen of beter gezegd de tora en de evangelies.
ik als moslim geloof ook in die boeken en in alle profeten omdat wij gelove da ze allemaal dezelfde boodschap hebben gebracht en dat is
tawhied (God is 1, dus aanbid hem = jouw geloof en jouw leven volgens de regels van God en niet volgens regeltjes van mensen en/of eigen begeertes en dit is islam , niet complex en heel simpel).
maar christenen hebben een andere godsbeeld en dat accepteren we niet, jezus (de mens profeet) is ook god of een zoon god en dan nog maria de moederfunctie geven en de god is dood gegaan en dan opgestaan en al die verhalletjes accepteren we niet, dus een heel huishouden zeg maar en dit is tegen de boodschap van Mozes, Jezus en Muhammed.
Citaat:
Alleen , het is niet omdat iemand geloofd in God , dat hij of zij beter is dan iemand die atheïst is. In de praktijk kunnen die 'gelovigen' nogal eens serieus tegenvallen.
|
Een atheist die bakker is en brood kan maken is beter dan een moslim die dan ni kan doen wanneer ik honger heb en brood wil hebben.