Los bericht bekijken
Oud 7 april 2008, 22:44   #111
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
In Congo zijn 40 van de 60 miljoen mensen afhankelijk van het regenwoud voor hun dagelijks bestaan. Zoals wij naar supermarkt gaan, gaan ze daar naar het regenwoud. Vertel eens, wat is je strategisch plan voor die 40 miljoen mensen?
Voor zover ik Congo ken uit reportage uiteraard, denk ik dat er voldoende grondgebied onbebost, als gekapt bos nog niet herbeplant, of als natuurlijk braakliggend gebied bestaat om te spreken over de groene long van het oerwoud. Dus denk ik dat daar moeiteloos een gebied ter grootte van Belgie kan gecultiveerd worden.

Ik denk dat de bushmeat trade, de onplanmatige 'diamantmijning' veel nefaster en inefficienter zijn voor de bevolking dan indien dit alles in een georganiseerde context zou gebeuren.

Ik denk ook dat het rentabiliseren van braakgrond, het structureren van bio-olie- herbebossing - rietveld bioethanolproducte een veel grotere impact kan hebben op de ontwikkeling van het land dan die mensen laten modderen zoals ze bezig zijn...

Maar enfin, uw idee heeft uiteraard veel meer romantisch appeal, en vraagt in elk geval geen werk van onze kant, en geeft geen enkele verantwoordelijkheid
Bovendien werk je ook niet aan de win-win relatie tussen een gebied die in principe dezelfde economie als brazilie zou kunnen zijn... en de wereldeconomie;..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden