Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
De verdiensten zijn allemaal mooi en wel, maar 1. toen mensen als Dewinter, Annemans e.a. met het Vb begonnen betwijfel ik dat dat financieel een goede investering kan hebben geleken.
|
Dat is
het risico van elke partij. Kijk naar wat er bvb met Agalev is gebeurd na haar debacle van de laatste verkiezingen. Enkele honderden medewerkers verloren van de ene dag op de andere hun baan en hun inkomen. Ze moesten zelfs hun pas ingerichte partijlokaal alweer van de hand doen. De politieke nederlaag van Agalev veroorzaakte tegelijkertijd ook een diepe financiële crisis bij die partij. Zoiets kan elke partij overkomen, ook het Vlaams Blok. Winnen, blijven winnen is de boodschap.
Citaat:
2. Van Annemans is het daarnaast geweten dat de VLD hem benadert heeft in het verleden,
|
Andersom ook. Vele mandatarissen die nu bij het VB zijn en uitgerangeerd werden door hun vroegere partij, komen voor het geld en de postjes naar het Vlaams Blok. Een mooi voorbeeld is ex-VLD'r Anke Vandermeersch.
Citaat:
ik denk dat de klassieke politieke partijen voor carrièristen toch nog net iets meer perspectieven bieden dan het VB. Ik denk dan in de eerste plaats aan de (vetbetaalde) 'nevenfuncties' die daar makkelijk kunnen worden verkregen.
|
Met een inkomen van 8.000 € per maand heb je geen nevenfuncties meer nodig.
Citaat:
En daarnaast heb je dan nog het voordeel dat je niet 'collectief uitgespuwd' wordt door een bepaald gedeelte van de bevolking...
|
Dat imago hebben ze in de eerste plaats aan zichzelf te danken. Voordat het VB bestond, waren de leden van het eerste uur, nagenoeg allen actief in diverse groeperingen (Voorpost, VMO, TAK, NSV enz), die hun populariteit vooral te danken hadden op de wijze waarop de straat werd gedomineerd: door vechtpartijen, illegale betogingen en manifestaties, gevangenisstraffen, alle vormen van geweld, bijeenkomsten met binnenlandse en buitenlandse neo-nazigroepringen enz...
Wanneer dergelijke individuen dan later samen een partij oprichten, raak je niet op een paar tellen van dat imago weer verlost. Dat blijven de mensen zich lang herinneren, vooral zij die die periode nog hebben meegemaakt want het Vlaams Blok bestaat toch al 25 jaar.