Los bericht bekijken
Oud 8 april 2008, 07:25   #113
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.172
Standaard

Maddox

-1° de luchtweerstand van een auto is functie van zijn Cx en zijn frontaal oppervlakte:
ik heb nog nooit auto's gezien waar de twee personen achter elkaar zitten en niet naast elkaar... blijkbaar willen we nog altijd als dominant mannetje naast ons vrouwtje rondtuffen, en is het achter elkaar zitten alleen ingeburgd wanneer je elkaar knuffelt op de motor...

Het logische ontwerp zou een soort ligmotor moeten zijn waar de twee passagiers na elkaar zitten. ze bestaan in prototype, en vermoedelijk beschouwt de consument ze als exotisch, tenzij de dag dat er een topmerk ermee wil uitpakken... omdan er bakken geld mee te verliezen of een toevallige hit mee te hebben.

-2° Na de eerste petroleumcrisis tuften we rond met 40kw dieseltjes. Die wagens bleken 4.5liter te verbruiken. Dus bij god ik zou niet weten waarom we nu 120-160pk nodig hebben. Met de chiptuning kunnen ze perfect dezelfde motor in ECO-mode afstellen en moet hij op slag 20% minder verbruiken. Ik heb nog nooit ECO chiptuning gezien... tenzij als er een lumineuze fabrikant het idee eens zal lanceren... Ik ben er nogal relatief zeker van dat de huidige 2liter HDI zonder moeite met 3liter gechiptuned moet kunenn rondtuffen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden