Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn
wie mag president van de VS worden volgens jou ?
|
Als het aan mij zou liggen, zou Patrick Buchanan president mogen worden (is nu geen kandidaat, maar enkele jaren geleden wel). De man noemt zichzelf een paleoconservatief, kant zich tegen de agressieve Amerikaanse buitenlandse politiek, keurt de onvoorwaardelijke steun voor Israël af, verzet zich tegen de massale instroom van migranten die Amerikaanse steden aan het omtoveren zijn in getto's, kiest voor een protectionistische economische politiek, is ethisch conservatief, loopt niet zomaar de bedrijfswereld achterna, zet zich in voor de dierenrechten, hecht een groot belang aan de cultuur van mensen, loopt niet zomaar mee met de "moderne waarden" en ziet het Oude Griekenland, Rome en de organisch gegroeide Europese staten in de Late Middeleeuwen als morele bakenpunten, verzet zich tegen de "neo-conservatieven", en dergelijke meer. Een lichtpunt in de Amerikaanse liberalistische duisternis, dus. Maar jammer genoeg komt hij dus niet meer op voor de verkiezingen.
Als ik moest kiezen tussen de "kandidaten" die nu in de running zijn, zou dat een dilemma zijn. Er is geen van hen die in de buurt komt van mijn ideologie. Alle drie vertegenwoordigen ze de door mij verworpen Amerikaanse consumentencultuur. Wanneer ik toch een keuze zou moeten maken, zou het McCain zijn, omwille van zijn persoonlijke, toch wel heldhaftige geschiedenis (waarmee hij zich veruit boven de lege reclamekandidaten Obama en Clinton plaatst), en enkele van zijn migratie- en ethische standpunten. Zijn voorgestelde buitenlandse politiek is echter ronduit schandalig, en met zijn economische standpunten ben ik het ook verre van eens.