Enige tijd geleden heb ik een mail gestuurd naar "het Vlaams Blok" de e-mail link op de nationale site.
Na de stemming over het homohuwelijk bleek dat het blok tegengestemd had. Een daad en dus een niet verkeerd te begrijpen propagandaslogan. Mijn vraag hieromtrent;
Waarom stemt u in deze net als de AEL tegen de gelijke rechten voor homo's en lesbiennes. Uit de argumentatie die u aanvoerde bleek het u te gaan om de speciale "unieke" betekenis van het huwelijk tussen man en vrouw en speelt het voortplantingsaspect ook een rol. Dezelfde redenen eigenlijk als de niet of minder geïntegreerde moslims aanvoeren. Zelfs de mensen onder hen die volledig de scheiding van kerk en staat onderschrijven hebben met dergelijk huwelijk een probleem. Dat vele katholieken of op z'n minst traditie getrouwe "eigen" mensen daar problemen mee hebben kan ik ook begrijpen. Doch het huwelijk en de waarde die eraan gegeven wordt is religieus geïnspireerd. De staat heeft in navolging van de kerk een eigen huwelijksbepaling tot stand gebracht. Dit is slechts een bindend document waaraan rechten en plichten zijn verbonden. Het is dus eigenlijk een juridisch document.
Persoonlijk ben ik niet gelovig. Ikzelf kan dus geen groter voorstander zijn van kerk en staat als een gelovige persoon.
Ik ben van mening dat als ik van iemand hou dat dat dan mijn zaak is. Mijn zaak en die van de persoon waar ik van hou, mijn familie en vrienden en haar familie en vrienden. De staat in laatste instantie en dan ook alleen maar vanwege eventuele gerechtelijke "voordelen". De aangehaalde "waarde" van het huwelijk is persoonlijk, net als de religie. De basis van een huwelijk blijft voor mij toch liefde, dit in tegentelling tot christelijke, traditionele of islamietische waarden. De staat, de wetten van de staat hebben niets te maken met religie. De wetten van de staat dienen voor iedereen gelijk te zijn dus ook voor mensen die toevallig van iemand houden van hetzelfde geslacht. Als de persoonlijke invulling van de betekenis van huwelijk niet past met gelijke rechten kan men steeds kiezen voor een religieus "huwelijk" naar wens.
Door tegen te stemmen in deze wet het ik mijn twijfels over uw standpunten betreffende gelijke rechten dewelke een basis vormen voor onze westerse samenleving. Een samenleving die u anders de hemel inprijst t.o.v. niet westerse samenlevingsvormen en staatsstructuren. Het lijkt me een contradictie maar misschien kunt u me duidelijk maken dat dit niet zo is.
MVG
|