Citaat:
De kernvraag is dus of je gelooft in preventief geweld of niet als efficiënt middel. Voorkomen is beter dan genezen zeggen de anderen. Libertairen niet.
Als 50 misdaden niet begaan worden vanwege de dreiging en 50 wel, dan ben ik nog steeds voorstander van die preventie. In het libertaire systeem zijn er misschien niet meer misdaad”wensen”, maar ze zullen alle 100 uitgevoerd worden. Ik vind het nogal straf dat libertairen afkomen met die 50 misdaden in een staatsomgeving. Als je het mij vraagt: ja, ik vind 50 beter dan 100. Ik wil geen onbewezen principes (je zegt zelf: ik heb geen glzen bol) kopen met 50 extra misdaden. En ja, misschien zijn het er 30 of 22.5,…. Maar geloof je nu echt dat die preventieve dreiging niets uithaalt?
|
Vanwaar die glazen bol dat die allemaal uitgevoerd gaan worden?

Da's wel straf, hé.
Citaat:
|
Inderdaad, dus moest er een alternatief komen. De vraag en aanbodmechaniek bracht de maffia naar boven. Net zoals Hamas zich profileert in de Gaza.
|
En bracht ook gigantisch veel veiligheid in de 'wild wild west', waar de overheid heeft gezorgd voor grotere onveiligheid...
Voor de duidelijkheid: de mafia ontstond in een plek waar de overheid zei dat ze 'goed ging doen', maar faalde... Niet op een plek waar er tout court geen overheid wás...
Citaat:
Maar dan is een staat afschaffen zelfs overbodig!
Wie zijn macht kan opleggen “krijgt gelijk”, dat heeft niets te maken met rechtvaardigheid.
|
I.E. de staat kan zijn macht autonoom opleggen.