Dit is slechts een bindend document waaraan rechten en plichten zijn verbonden. Het is dus eigenlijk een juridisch document.
Inderdaad is het uw zaak te houden van wie u wilt. Maar zoals u terecht zegt, is het slechts een bindend document en in feite niet meer dan een juridisch document, dat u net zo goed bij de notaris kunt halen.
En dat document heet dan: samenlevingscontract i.p.v. huwelijk.
Het doorvoeren van het homohuwelijk is onmiskenbaar een devaluatie van het huwelijk, dat tot nu gedefinieerd werd als een 'vereniging tussen man en vrouw'.
Door een verbintenis tussen twee mensen van hetzelfde geslacht eveneens 'huwelijk' te noemen getuigt van weinig respect tegenover hetero's.
Ik weet wel dat u nu zal zeggen dat homo's een gelijke behandeling wensen zonder gediscrimineerd te worden vanwege hun anderszijn, en daar kan ik u alleen maar gelijk in geven.
Maar dan zou de homowereld misschien zelf eerst moeten beginnen met deze gelijke behandeling in de hand te werken, en geen gay-games, geen gay-parades en geen gay-bars (waar vrouwen verboden zijn) in stand houden.
Dat enkel het Vlaams Blok protesteerde tegen het misbruik van het woord 'huwelijk' is eveneens een leugen. Zelfs de veel geprezen Clinton, een graag geziene gast in 'democratische' kringen, is eveneens tegen het homohuwelijk.
En nee, ik ben niet katholiek, maar atheïste.

met respect voor andersdenkenden.