Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey
Indien repressie betekent dat onschuldige mensen zichzelf mogen verdedigen tegen anderen - of zichzelf mogen bewapenen om anderen af te schrikken - dan is er voor mij geen probleem met deze vorm van 'repressie'.
|
permanente staat van burgeroorlog dus.
Ik hoef me nu niet te bewapenen. Ik hoef niet bang te zijn dat ik met de luttele achthonderd euro per maand die ik momenteel heb het onderspit ga delven in een wapenwedloop. En dat allemaal dankzij de staat.
Citaat:
Betekent 'repressie' voor jou dan dat ik legitiem mag verbieden dat jij mij aanvalt? Is dat jouw visie op repressie? Waanzinnigen en geweldadigen mogen geen geweld gebruiken, want ze worden 'onder repressie gehouden' en deze repressie zou illegitiem zijn? Dat lijkt mij heel vreemd. Zelfs jij, ondanks al jouw voorstellen om mij persoonlijk te komen vermoorden, zou niet akkoord gaan met het doden van een onschuldige. Ik denk ook dat dat de reden is dat jij persé een staat wilt houden. Ergo: jij gaat akkoord - denk ik en als jij er niet mee akkoord gaat, dan de normale mensen hier wel - dat we onschuldige mensen niét mogen doden (of geweld aandoen). Wel, ik zeg niet veel anders: onschuldige mensen hebben 'recht' op het non-agressieprincipe, i.e. zij mogen (individuele of collectief georganiseerde) repressie gebruiken om te zorgen dat zij niet worden aangevallen. Nog anderen (individuen en mensen die willen samenwerken) mogen ook weer samenwerken om te zorgen dat zij niet worden aangevallen, etc.
|
alweer een hoop esotherisch gewauwel dat niet naar de kern van het probleem gaat. Uw non-agressieprincipe bestaat niet, zo simpel is dat. Ik heb het geld niet om degelijk wapentuig te kopen, dus ik kan het alvast vergeten in uw liberale hel. Al de rest is zever.
Citaat:
En dat zal dan onrecht zijn, waar die mensen zich legitiem mogen tegen verzetten.
|
Ik heb geen geld om een pistool te kopen, dus zal ik het met een in elkaar geflanste katapult moeten doen, of een emmer kokend water uit het venster kiepen. Niet dat dat veel gaat helpen maar hey ik heb gebruik gemaakt van mijn
legitiem recht op verdediging.
Citaat:
Ik denk echter dat het in een vrije samenleving heel moeilijk is om (langdurig) op 'eigen kosten' een bevolking onder de knoet te houden.
|
'ik denk' is voor mij geen garantie aangezien mijn leven op het spel staat.
Citaat:
Enfin, modellen genoeg. Maar ze zijn maar dat. Modellen. Ik kan de toekomst niet voorspellen.
|
het zijn inderdaad maar modellen en dan nog modellen die voor mij nog steeds een ernstige fysieke bedreiging inhouden omdat ze niets veranderen aan het feit dat ik niet over kapitaal beschik om een alarm en wapentuig aan te schaffen. Sta me toe om dat dikke zever te vinden.
Graag nu een ernstige en degelijke oplossing aub.