Los bericht bekijken
Oud 12 april 2008, 15:48   #258
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Sorry Artisjok; opnieuw zit er er naast.Er is wel, zelfs op dit punt aanzienlijke verschillen tussen allochtone vrouwen en anderen.
1. Geweld tegen allochtone vrouwen binnen gezin komt meer voor omdat hun echtgenoot en familie dit vaak als legitiem ziet vanuit culturele achtergrond.
2. Door het ontbreken van sociale verontwaardiging vanuit hun direkte omgeving vinden ze moelijke steun en hulp of de weg naar professionele hulpverlening.
3.De eer en schaamte culturen zijn eveneens een aanzienlijke hinderpaal evenals het uitgebreide roddelcircuit wat de sociale controle in stand houdt.
4. Opvoeding en scholing van deze vrouwen zijn vaak niet gericht op een positief zelfbeeld of recht op zelfbeschikking en respect wat iedereen voor hen hoort op te brengen, ook familie en echtgenoot!
5. De blindheid van de linkse cultuur; dit bij naam noemen is al 'stigmatigerend'.
6. Er is verschil tussen het begrip sociale druk en huiselijk geweld; die link vond ik echter veel meer terug bij allochtone dan andere gezinnen!
Ik vind ook dat er een verschil is tussen sociale druk en huiselijk geweld. Maar jij begon over geweld.

Wat jij hier allemaal aanhaalt is zeer geloofwaardig, maar dit bewijst niet dat ik er naast zit als ik stel "Geweld, dreigementen en sociale uitsluiting zijn van alle standen en klassen."

Ik denk niet dat iedereen binnen "de linkse cultuur" even blind is.
Ik heb de indruk dat je toch wat te veel veralgemeend.
Ik ken allochtonen voor wie je stellingen helemaal niet opgaan, waarmee ik niet ontken dat je stellingen voor sommige allochtonen wel opgaan.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden