Los bericht bekijken
Oud 13 april 2008, 06:04   #98
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Enfin, soit, zoals ik al vaak zei. Deflatie is een algemene daling van het prijspeil. Kan je op 2 manieren doen. Spelen met de geldhoeveelheid (which is bad) of een vast geldpeil behouden en 'hopen' op productiestijgingen (which is good). Jij wenst het eerste te doen ('we delen als door 10'), ik concentreer mij op het tweede (goudstandaard).
In de gegeven omstandigheden zijn ‘productiestijgingen’ helemaal niet goed en hier meng je verschillende dingen door elkaar. Hiermee geef je mooi aan waarom je economie niet begrijpt aangezien je het menselijk groeipotentieel niet in rekening brengt. Vragen hieromtrent ontwijk je dan ook liever en net hierdoor blijf je een stuk missen, en dat ondanks het alternatief dat je overigens terecht aangeeft. Wat je aangeeft zijn positieve attractoren die het doorbraaktraject begeleiden maar zijn geen doelen op zich, zoals je ook terecht aangeeft. De combinatie van al deze dingen leiden dan naar bewustwording en/of een andere manier van denken over economie. Een andere denkeconomie zal dan ook zeggen dat we niet ‘meer productie’ nodig hebben, dat is een psychisch pendant van een inmiddels achterhaald denkpatroon of conditionering.
MIS is offline   Met citaat antwoorden