Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas De muynck
Citaat:
Bij de NVA?????????? Daar verschiet ik nu tog eerlijk gezegd wel een beetje van hoor.
|
Ik eerlijk gezegd ook.
Citaat:
Die mannen zijn toch bijna even rechts als het Vlaams Blok.
|
Er is nog een verschil hoor, ze zijn even "Vlaams" maar vullen dat niet etnisch in zoals het blok dat doet. Vergeet niet dat het blok dat "Vlaamse" imago enkel gebruikt om hun racisme in te verpakken.
Binnen de NVA zit bijvoorbeeld de sociaal-democraat Eric Defoort die al meermaals is opgekomen voor een veel progressiever profiel voor de NVA, die volgens hem niet enkel de partij van de Vlaamse werkgevers mag zijn. Een groot deel van de intellectuelen binnen de NVA is stukken progressiever als je zou denken, maar ze zijn ook jonger en kunnen zich niet profileren. Het is erg spijtig, maar de NVA is nuttig om te vermijden dat de hele Vlaamse Beweging bij het blok zou belanden.
Citaat:
Waarom zelf geen partij oprichten, ik denk dat er zeker publiek voor is.
|
Het is dan een zoveelste splintergroep, ik denk dat het beter is om voorlopig binnen de NVA een linkse "drukkingsgroep" te zijn, en eventueel later een partij op te richten...
Ik ben voor alle duidelijkheid geen Vlaams-nationalist maar wel een flamingant.
|
Als je het verschil tussen flamingant en Vlaams-nationalist eens zou willen uitleggen...
"Als de onrechtvaardigheid gewaarborgd wordt door de wet, dan is het tijd dat het volk, die grote rechtspleger, opstaat en met een stamp van de voet heel die boel van modder en onrechtvaardigheid omverwerpt!"
Priester Adolf Daens,
Een Christelijke Communist
|