Los bericht bekijken
Oud 15 april 2008, 23:01   #25
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Percalion, zo te lezen reageer je naast de kwestie. Wie elektriekers zoekt hoeft geen dakwerkers te engageren. De vraag is of je een vrouwelijke elektrieker zou engageren ook al is het aanbod aan mannelijke meer dan voldoende, bijvoorbeeld.

Of meer to the point. Binnen de bestuursorganen. Zou jij als mannelijke bedrijfsleider de vrouwelijke medewerkers evenveel kansen bieden om te mogen meebeslissen.
Ik denk dat ik volledig op de kwestie zit, dus: wat ik als bedrijfsleider in mijn bedrijf doe, is enkel mijn zaak. De Katholieke Kerk heeft het volste recht om vrouwen te weigeren als priester; werkgevers hebben het volste recht om geen libertarisch crapuul aan te werven; enzovoort.

Wat ik hier zie, is de poging van (allicht goedbedoelende) mensen om zichzelf meester te maken over andermans zaken (andermans bedrijf, andermans organisatie).

Of het "beter" is dat er meer of minder vrouwen in god weet welke raad van bestuur zitten, is helemaal niet mijn zaak: het is niet aan mij om mijn criteria op te leggen aan anderen.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden