Los bericht bekijken
Oud 15 april 2008, 23:08   #10
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht
Stijgend aantal kinderbijslagen voor kinderen in het buitenland

Het aantal kinderen dat in het buitenland opgevoed wordt en vanuit ons land kinderbijslag ontvangt, is de afgelopen jaren gestegen. In de periode 2004-2006 was er een toename van 34.251 tot 35.525. Dat blijkt uit het antwoord van minister van Sociale Zaken Laurette Onkelinx op een schriftelijke vraag van Filip De Man (Vlaams Belang).

Het aantal kinderen uit een van de 27 landen van de Europese Economische Ruimte dat recht heeft op kinderbijslag krachtens Europese verordeningen steeg in de vermelde periode van 29.976 tot 31.535, het aantal uit een van de 10 landen met wie ons land een bilaterale overeenkomst heeft verminderde van 2.925 tot 2.446. Daarnaast is er in bepaalde gevallen nog een individuele ministeriële toestemming mogelijk. Het aantal gunstige beslissingen steeg van 1.350 in 2004 tot 1.757 in 2006 om in 2007 te dalen tot 1.669. (belga/svm)

Ik begrijp dat niet al te goed.... kinderen leven hier niet en trekken hier nog wat geld... terwijl ik vanochtend las dat er 700.000 Belgen in bittere armoede leven in dit rotlandje.
Wij moeten alle jaren bewijzen dat ons kind voldoende school loopt , controle hier , controle daar, zelfstandigen krijgen een aalmoes,... dacht overigens dat dit enkel in Nederland kon.
En dat met een staatsschuld van 10.800 miljard

Tienduizenden mensen verloren hun aalmoesdopke van de RVA de laatste maanden....
15/04/08 19u50
Marlientje toch. Wat zeg je nu? Dat is toch lekker multiculti? Iedereen Belg en dan gaan ze weer wonen in verweggistan en trekken dop en kinderbijslag op hun belgique paspoortje. Ik kan me inbeelden dat je met 800 euro dop en een winkeltje in verweggistan al een flink rijke mijnheer bent. Leg die multiculti droom dan maar uit aan de gepensioneerde hier die met z'n pensoeintje amper de huur betaalt krijgt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden