Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht
Tevens zou de import van deze soorten moeten worden verboden. Op openbare plaatsen zoals parken zou men moeten streven naar een 100% inheems natuurlijke omgeving; zodoende biedt men een voorbeeldfuncte aan privé-tuinen, waar men uiteraard nog wel exotische plantensoorten mag gebruiken, maar dit zou toch ontraden moeten worden.
|
Parken zijn tuinen, geen natuurreservaten.
Als ik zie hoe men hier bij mij om de hoek een mooi park aan het verkloten is omdat onder dwang van de ecofascisten omdat zo-nodig alle exoten eruit moeten. Wat gaan ze doen met de Araucaria araucana die er staat, een soort die voorkomt op de cites lijst en IUCN rode lijst, maar wel een exoot.
Alle ondergroei van rododendron, die niet invasief naar de omgeving is is men aan het kappen, als gevolg kan men nu van voor naar achter door het park kijken. Als je in het park staat zie je nu vrijwel overal de straat.
En om het allemaal nog wat komischer te maken, de plek waar er opschot van amerikaanse vogelkers is die laat men ongemoeid.
Ondertussen zie ik dat er langst straten zie ik gemeenten en provincie nog steeds vrolijk amerikaanse vogelkers aanplanten. Bloemenzaken nog steeds parelvederkruid en waterteunisbloem verkopen.
Invasieve exoten eruit, de rest kan blijven zeker in parken.