Los bericht bekijken
Oud 18 april 2008, 16:09   #101
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Er is geen tegenspraak en ik heb het u al drie keer uitgelegd. Vooruit, nog een keer:

Ja.
Citaat:
Sommige drugs zijn vrij verkrijgbaar (koffie), sommige zijn enigzins beperkt (tabak, zwak-alcoholisch), sommige zijn meer beperkt (sterk-alcoholisch, softdrugs) andere verboden (harddrugs). Alles sterk afhankelijk van de zwaarte van de mogelijke directe schade en/of de mate waarin aan verleiding geen weerstand meer kan worden geboden (verslaving). Gradaties, weetjewel, daar hebben we het ook al eerder over gehad.
Dit is geen antwoord !! ik heb het over drugs die volgens jou slecht voor de gemeenschap is.!! verstaan ?

Wat is dan het verschil tussen een drugsdealer en een aanleiding tot sociale problemen?

Citaat:
Maar vertel eens, Averroes, kunnen vrouwen niet verleid worden door de aanblik van een mooie man? Hebben vrouwen geen begeerten? Moeten mannen zich dan niet óók bedekken? En hoe zit het met homoseksuele mannen?

Ik als moslim mag ook niet zomaar lopen zoals ik wil hoor.. ik moet mijn ogen neerslaan:

De Qoer'aan zegt in Surah Noer:

"Zeg (O Mohammad) tegen de gelovige mannen dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, dat is reiner voor hen. Voorwaar, Allah is Alwetend over wat zij bedrijven." [Qoer'aan 24:30]

De vrouwen die bedekt zijn en niet opvallend lopen helpen ons om onze ogen neer te slaan.

Homosexualiteit in de islam is een zonde en dus verboden en starfbaar, maar in een islamitische staat die shariah invoert he .. .. ik ga geen homo's straffen of discrimineren .. dat is mijn taak niet. Homo's doen hun werk niet openlijk in het openbaar hoor (nooit iemand gezien zijn vriend *****) en als zij dat gewoon privé doen dan is het hun zaak en hun leven .. zolang zij mij met rust laten en niet lastig vallen !!

Vertel eens, Averroes, hoe zit het met rijkdom? Worden mensen niet verleid als ze rijkdom zien? Worden ze niet verleid tot stelen? Of vertrouwt u er nu wél op dat mensen zich kunnen beheersen? Waarom dan wel?

Ze mogen ook werken en verdienen dan worden ze rijk, maar indien ze arm zijn dan hebben ze recht op een deel van die rijkdom hoor ..

Dat geldt ook voor vrouwen: er is een halaal (toegelaten) manier om aan een vrouw te komen en dat is trouwen en als je niet kan trouwen omwille van financiele problemen dan heb je recht op sadaka (aalmoes, gift of gave) van moslims.
Averroes is offline   Met citaat antwoorden