Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis
Mijn eerste reactie w�*s een inhoudelijke. Als jij je daar persoonlijk door aangevallen voelt, ligt dat aan jou.
Maar ik ben blij dat je me - nog maar eens - ondertussen een paar voorbeelden hebt gegeven van hoe jij niet op de man speelt.
Bewoordingen als "zeiken" en "hysterie" zijn inderdaad niet op de man gericht.
|
neen, ze zijn inderdaad niet op de man gericht maar op de bedenkelijke discussietechniek die gehanteerd werden. Terwijl jij, als eerste reactie op mijn post die totaal geen enkele communautaire referentie had al redeneerde vanuit een "dat is een -ist" filterkanaal, wel degelijk de persoonlijke toer opging. Ik hou me niet bezig met uw posts te lezen via een "dat is een pvda stalinist wat heeft die nu weer te zeggen" filter. Ik lees namelijk eerst het bericht alvorens etiketten te plakken.
Sta me dus toe toch eens een veralgemening te doen en vast te stellen dat de amadezen blijkbaar nog steeds sektaristen zijn.
Citaat:
Ik wacht nog steeds tot jij stopt met rond de pot te draaien en inhoudelijk reageert op mijn oorspronkelijke repliek die samengevat behelsde dat je bij je benadering van de kwestie uitgaat van een visie die in hoofdzaak nationalistisch is en niet uitgaat van een klassenanalyse.
|
het was puur een klassenanalyse. Segregatie betekent verdeling van de arbeidersklasse. Je kan niet verder gaan in klassenanalyse dan dat.
Citaat:
Ik ben van mening dat integratie zoals het al bijna 20 jaar door de progressieve goegemeente gepropageerd wordt (sinds de nota D'hondt daarover) niet meer is dan een eufemisme voor assimilatie. En daar ben ik faliekant tegen.
|
Ik ben daar inderdaad ook tegen, omdat wat de progressieve goegemeente al jaren verkondigt, net als de pvda overigens, het racisme en de segregatie alleen maar heeft aangewakkerd.
Citaat:
Dus ja, ik ben tegen de verplichting van taallessen. Ik ga er namelijk vanuit dat die mensen niet dom zijn en met de juiste argumenten overtuigd kunnen worden om die lessen te volgen.
|
Dan ben je wel heel bijzonder naiëf. Het is geen evidentie om als werkloze Nederlands-onkundige allochtoon eventjes uit eigen wil naar een of andere instantie te stappen en een cursus te gaan volgen (als je überhaupt weet waar die is of dat het er is). Wie geen Nederlands kan is overgeleverd aan de goodwill van anderen en dus afhankelijk, helemaal niet in staat om zelf iets te ondernemen.
Het verplichten van cursussen en begeleiding is de enige methode om te voorkomen dat migranten ergens verdwijnen in de achterhuisjes van de gettos.
Citaat:
Daarnaast ben ik principieel tegen het opleggen van sancties tegen eender wie uit de arbeidersklasse. En sancties opleggen is een logisch gevolg van een verplichting die ingesteld wordt.
|
ah bon dus ik mag u gerust komen beroven en in elkaar slaan, je mag me toch niet sanctioneren want ik ben van de arbeidersklasse.