Los bericht bekijken
Oud 18 februari 2004, 00:49   #17
knaagrat
Vreemdeling

Standaard

Beste Boer bavo,
Heb jij er enig idee van wat een klootzak R. Reagan was, of ben je gewoon zelf ook een klootzak? Besef je wel hoeveel onschuldig bloed die big fuck aan zijn handen heeft kleven, via zijn 'geheime oorlog' tegen het rode gevaar (het zogenaamde koude oorlogsterrorisme)?!! Ik neem aan van niet, anders neem je wel zeer hypocriete stellingen in, vooral op een ander forum op deze site waar je het opneemt voor straatkinderen van Honduras. As if the man you quote did give a fuck! Door zijn paranoïa voor het rode gevaar besliste hij tot verregaande interventies in latijns amerika, de VS achtertuin. Hij financierde criminele regimes of bracht (al dan niet via geheime CIA-operaties) dubieuze dictators aan de macht in die landen (zoals R�*os Montt in guatemala, Noriega in panama...), onder wie onnoemelijk veel onschuldige burgers werden AFGESLACHT door militairen en (regime-gelieerde) doodseskaders. Elke eis tot verbetering van de sociale situatie (mensen moesten op grote VS-bedrijven [bananen, koffie...] werken tegen een schandalig hongerloon) werd door onze 'liberale' Reagan afgedaan als communisme. Burgers werden gedwongen hun eigen familie neer te schieten in guate, mensenrechtenorganisaties signaleerden dat onschuldige burgers overwegend werden uitgemoord door militairen (door VS gefinancierd in hun strijd tegen het toenmalige 'terrorisme'), enorm gewelddadige contra-revolutie in Nicaragua werd deels illegaal gefinancierd onder de Reagan-administratie (Iran-contra, USS Honduras...). Wanneer de sandinistische regering in Nicaragua zich wendde tot de VS voor hulp en diplomatieke betrekkingen werden zij weggestuurd, waardoor zij zich wel moesten wenden tot de USSR. En zo konden Reagan en de zijnen het VS publiek weer bewijzen dat zij hardcore communisten waren. (en zo kan ik uren doorgaan...).

In oorlogen tegen terrorisme wordt de tegenpartij in heuse propaganda-campagnes afgeschilderd als een verpersoonlijking van de duivel. Dat maakte mensen tijdens de koude oorlog blind voor de realiteit, en dreigt ons nu weer te verblinden. De situatie is uiterst complex, laten we ons verzetten tegen de primitieve beoefte de zaken te zwart/wit voor te stelen. En dat geldt niet in het bijzonder voor Bavo, maar voor veel mensen op deze site. Er is hier een sterke neiging tot simplificeren.

Enfin, beste Bavo, ik heb ook de indruk dat je je wel informeert wanneer iemand je ergens over inlicht. Ik ga er dus vanuit dat je geen klootzak bent, maar minder op de hoogte bent van de geweldenaar Reagan. Hoop dat ik me niet vergis.

knaagknabbel van de rat
knaagrat is offline   Met citaat antwoorden