Los bericht bekijken
Oud 20 april 2008, 15:05   #392
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
1) We hebben de Eerste Wereldoorlog al lang verteerd.

2) CNN beschikt over een veel ruimer budget dan de VRT.

3) In Amerika wonen er zo een 30 tot 40 miljoen Spaanstaligen; officiële cijfers zijn er niet vanwege de vele illegalen. De VS telt meer dan 300 miljoen inwoners. De helft is ruim overdreven.

4) In Vlaanderen kan je ook naar verschillende Franstalige zenders kijken. De RTBF, RTL en France 2. Als je over digitale televisie beschikt, kan je ook TF1, France 3, ARTE en TV5 ontvangen.

5) Inderdaad, vele Vlamingen hebben (jammer genoeg) last van een minderwaardigheidscomplex.

6) Hoeveel Walen kijken er naar de VRT? Hoeveel Fransen kijken er naar de BBC? Hoeveel Duitsers kijken er naar France 2?

7) Niet alle Vlamingen hebben naar de man van Phaedra gekeken, trouwens in alle landen ter wereld zijn er slechte televisieprogramma's.

Inderdaad, ARM Vlaanderen.
6) Dat mensen liever naar TV-zenders kijken waar ze hun taal spreken, is logisch. Het is zo in elk land. Maar leg me dan eens uit hoe het komt dat de Franstalige Belgen heel veel naar TF1, France 2, France 3, enz.... kijken terwijl de Vlamingen nooit of bijna nooit naar Nederlandse TV-zenders kijken. Ik denk dat de meeste Vlamingen geen interesse hebben voor wat er in Nederland gebeurt. Ik ben bereid die test te doen : Ga in de straat en vraag de modale Vlaming 5 Nederlandse politici te noemen. Vraag dan de modale Waal 5 Franse politici te noemen. Ik weet al wat zal gebeuren : de modale Waal zal die 5 namen zonder geen enkel probleem kunnen noemen terwijl de modale Vlaming die 5 namen niet zal kunnen noemen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden